D66 Ede presenteert kandidatenlijst!

Beeld: Kandidatenlijst D66

De leden van D66 Ede hebben gestemd voor de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022. Eerder was Stephan Neijenhuis al gekozen tot lijsttrekker.

#1 Stephan Neijenhuis

Reeds verkozen lijsttrekker Stephan Neijenhuis is erg tevreden met de complete lijst van D66 Ede. Neijenhuis: “We hebben mensen van veel verschillende achtergronden op de lijst staan. Allemaal zijn we op een andere manier betrokken in de Edese samenleving: via sportverenigingen, cultuur, in de buurt of via vrijwilligerswerk. Ik ben blij om met dit gemotiveerde team de campagne in te gaan. Een team dat staat voor progressieve politiek in Ede.”

#2 Louke Koopsmans

Louke Koopmans uit Bennekom komt op de tweede plaats van de D66-kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022. Zij is opgegroeid in Ede en afgestudeerd in internationale ontwikkeling aan de universiteit van Wageningen. Na een internationale carrière werkt zij nu voor het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Koopmans: “Ik wil me graag inzetten voor wonen, klimaat en een sterke en inclusieve economie in Ede”.

#3 Sam Elfvering

Op plaats drie volgt wederom een nieuw gezicht met campagnecoördinator Sam Elfvering. Na afgestudeerd te zijn in Europese politiek is Elfvering begonnen aan een carrière bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Elfvering: “Ik wil me graag inzetten voor een politiek waar luisteren centraal staat en voor een Ede waar iedereen zich thuisvoelt”.

#4 Freek Jan Koekoek
#5 Henk Kohsiek

#6 Marjolein Harbers
#7 Ernst Steinmeier
#8 Désirée Meijer
#9 Dennis Hermans
#10 Richard Hoogland

Op de plaatsen vier en vijf volgen de huidige fractievolgers van D66: Bennekomse ondernemer Freek Jan Koekoek en Edenaar Henk Kohsiek, met een brede overheidsachtergrond. Zij hebben zich de afgelopen jaren ingezet voor onder andere de opwek van duurzame energie, biodiversiteit, verkeersveiligheid en het behoud van de brandweerpost Stadspoort. De top-10 wordt gecompleteerd met een diverse groep aan D66’ers. Op zes en zeven staan voedingswetenschapper Marjolein Harbers en economisch deskundige Ernst Steinmeier. Daarna volgen Désirée Meijer, Dennis Hermans en Richard Hoogland.

De volledige kandidatenlijst:

• Stephan Neijenhuis