Alex de Bokx

Beeld: Evert van der Worp

Aan de politiek de taak maatschappelijke ontwikkelingen in goede banen te leiden en iedereen in gelijke mate te laten meeprofiteren. Investeren in de ‘brede welvaart’ staat daarbij centraal. We horen allemaal te delen in de hoge kwaliteit van leven die we in Deventer te bieden hebben.

• 33 jaar
  • Gouda
  • Deventer

Toen mijn vriendin en ik in 2017 op zoek gingen naar een woning in Deventer was het meteen duidelijk: de historische straatjes, authentieke winkels en gezellige terrassen maakten dat we híer wilden wonen. Sindsdien kijken we met veel plezier iedere ochtend uit op de statige Bergkerk. Van dichtbij zie ik een gemeente met een bruisende binnenstad met veel aantrekkingskracht.

Kansen

Iedere inwoner heeft andere belangen. De één wil meer groen in de binnenstad en een ander hecht meer waarde aan voldoende parkeergelegenheid. Daarin de juiste balans zoeken is een uitdaging. Het is van belang dat we niet alleen denken in het ‘hier en nu’, maar ook toekomstige generaties en de omgeving meenemen in onze afwegingen.

Ambities

Namens D66 zou ik me graag inzetten voor Deventer, een gemeente die zich actief investeert in de toekomst. Waar huidige en nieuwe generaties trots zijn om te werken, recreëren en wonen. Dat betekent dat we huizen bouwen voor (jonge) gezinnen, met ruimte voor natuur en met een cultureel aanbod voor jong en oud. Draagvlak en participatie zijn de manieren waarop we dat voor elkaar krijgen. Wat we nodig hebben is een heldere stadsvisie en lef. Lef om te investeren in de zonnige toekomst van Deventer.

“Het is daarbij van belang dat we niet alleen denken in het ‘hier en nu’, maar ook toekomstige generaties en de omgeving meenemen in onze afwegingen.”