Marije Mostert neemt nieuwe regenboogvlag in ontvangst voor Huygenspark

Beeld: Jason Leung

Vrijdagmiddag heeft COC Den Haag een nieuwe regenboogvlag aangeboden aan D66-raadslid Marije Mostert. De vlaggenmast in het Huygenspark met daaraan een regenboogvlag werd afgelopen maand op de grond aangetroffen en de vlag was verdwenen. Van het voorval is melding gedaan bij de politie. Mostert trok daarna aan de bel en wilde samen met de COC voor een nieuwe vlag zorgen. Gelukkig hing deze snel weer. Mostert: “Ik ben ontzettend blij dat we nu weer aan de buurt en de stad kunnen laten zien dat Den Haag trots is op haar LHBTI-inwoners.”

Nieuwe vlag

Op initiatief van Jean-Bernard van stichting Queer Mind heeft toenmalig wethouder Bert van Alphen afgelopen juli de mast met regenboogvlag onthuld. Na het verdwijnen van de vlag bood LHBTI-belangenorganisatie COC Den Haag aan een nieuwe te plaatsen. Voorzitter Marion Tahapary: “Ontzettend jammer dat zo’n mooie vlag en een symbool van liefde er maar zo kort heeft gehangen”. Gelukkig was er dankzij de aandacht die D66 en de COC voor vroegen snel een nieuwe vlag opgehangen.

Onthulling

Om stil te staan bij het belang van de regenboogvlag is vrijdag een gloednieuwe vlag aangeboden. Mostert: “Geweldig dat de vlag er nu weer gaat wapperen. We laten op deze manier zien dat vernielen zinloos is en dat Den Haag een stad voor iedereen is.