D66 wil referendum over de toekomst van De Pier

D66 wil dat de stad zich kan uitspreken over de toekomst van de pier op Scheveningen. D66-fractievoorzitter Dennis Groenewold: “De pier is eigenlijk van iedereen. Daarom moet de stad zich ook kunnen uitspreken over de toekomst van het gebouw.”

Nieuwe democratie

D66-lijsttrekker Robert van Asten benadrukt dat dit een mooie manier is om nieuwe vormen van democratie toe te passen in Den Haag: “Mensen willen inspraak hebben over hun stad. De toekomst van een van de meest iconische gebouwen van de stad is het moment om een referendum te organiseren”.

Toekomst in handen
van de bewoners

Groenewold is benieuwd wat de stad wil met de Pier: “Moet de gemeente er alles aan doen om dit gebouw te behouden of moet er een gloednieuwe pier komen?”. Volgens de Scheveningse Groenewold zijn er verschillende opties. “Ik hoor ook stemmen om het oude Wandelhoofd Wilhelmina te herbouwen, of juist om geen nieuwe pier neer te zetten om geen extra toeristen te trekken. Hoe dan ook is dit een keuze die niet alleen op het stadhuis of bij een projectontwikkelaar moet liggen, maar bij heel Den Haag”.