Lijsttrekkersinterview bij Omroep Delft

Op maandag 20 december werd Sivan Maruf, de kersverse lijsttrekker van D66 Delft voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022, geïnterviewd door Dick de Jong van Omroep Delft. “Op dit moment is het zaak om mensen te overtuigen dat wij op 16 maart de beste plannen hebben voor Delft.”– Raadslid Maruf

Wonen belangrijk thema

Sivan Maruf, sinds 2018 gemeenteraadslid namens D66 Delft, heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor duurzaam & circulair bouwen, wonen en ruimtelijke ordening. Daarbij putte hij ervaring uit zijn achtergrond als bouwkundig ingenieur. Wat hem betreft is wonen, zowel landelijk als lokaal, nog steeds een van de belangrijkste thema’s. Zo ook bij de aankomende gemeenteraadsverkiezingen.

Jeugd

Ook vertelde Maruf hoe zijn jeugd in Delft is geweest. Als “kind van de Buitenhof”, zoals Karl Flieger van het AD hem ooit omschreef, heeft hij de stad leren kennen. In eerste instantie door het onderwijs dat hij daar genoten heeft, maar met name ook doordat hij de diverse wijken in om te sporten bij de lokale sportverenigingen. Dit in Tanthof bij Vitesse Delft, aan de Brasserskade bij DHC, in de Buitenhof bij Full Speed en Delfia en de laatste jaren in sportscholen. Hierdoor zegt hij de verschillende wijken goed te kunnen vergelijken.

Diverse stad

Delft is een stad met grote verschillen, van studenten tot ouderen en van de binnenstad tot de Buitenhof. Hierover zegt Maruf: “Daarom is diversiteit in de gemeenteraad ook zo belangrijk. Dit zien we terug in onze lijst: Diversiteit van meningen, verhalen en levenservaringen.”

De verschillende wijken kennen volgens hem dan ook verschillende vraagstukken. “We gaan ons heel erg op maatwerk richten, wijkspecifiek. Maar overal met als overheersende thema’s wonen, klimaat en onderwijs. Voor iedere Delftenaar en voor ieder kind.”

Geïnteresseerd om het hele interview terug te luisteren? Dit kan via de volgende link: https://www.omroepdelft.nl/delft-centraal