De kandidatenlijst voor GR2022 is bekend!

Het is met veel genoegen dat het Afdelingsbestuur van D66 Delft vandaag de kandidatenlijst presenteert voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022.

Beeld: Gemeente Delft

Bestuur over de lijst

Het bestuur is van mening dat de lijst een goede reflectie biedt van het ledenbestand dat wij in Delft kennen en is verheugd dat zovelen hebben aangegeven het programma en de campagne actief te willen steunen door zelf een plek op de lijst in te nemen.

De top van de lijst wordt gekenmerkt door een aantal sterke kandidaten die de benodigde kennis en ervaring meebrengen en garant staan voor een daadkrachtige fractie. Het bestuur is ervan overtuigd dat zij in staat zijn handen en voeten te geven aan het ambitieuze programma dat D66 voor de jaren 2022-26 heeft neergelegd; een programma waarin onderwijs, klimaat en betaalbaar wonen een centrale plaats innemen.

“Met dit ijzersterke team heb ik veel vertrouwen in een mooie verkiezingsuitslag.”, zegt lijsttrekker Sivan Maruf. “Met ons progressieve verkiezingsprogramma gaan wij ons inzetten voor de Delftenaren van nu en van de toekomst.”

Het bestuur van D66 Delft wenst alle kandidaten veel sterkte en inspiratie voor de campagne en vertrouwt erop dat we de komende periode van hen zullen horen en hen zullen leren kennen en waarderen als het dreamteam dat we in hen zien.

Sivan Maruf, raadslid & lijsttrekker Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Minke van Velzen hoogste nieuwkomer

Minke van Velzen staat als hoogste nieuwkomer op plek 2. Minke is in Delft opgegroeid en heeft meegeschreven aan het verkiezingsprogramma. Nu wil zij haar ervaring als beleidsmedewerker bij de VNG naar de Delftse Raad brengen. Op plek 3 staat Janne Gerritsen, die als woordvoerder voor de Tweede Kamerfractie politieke ervaring heeft opgedaan en zich nu voor een veiliger en groener Delft in wil zetten. De nummer 4 op de lijst is horecaondernemer Marijke Vuik. Marijke is een bekend gezicht in de Delftse Binnenstad en wil zich inzetten voor de Delftse jeugd en beter onderwijs. De top-5 wordt afgesloten door raadslid en ondernemer Harjo Schuurman (plek 5). Harjo heeft vanuit de Raad roken en overmatig alcoholgebruik onder jongeren bestreden en zorgt als derde lid van de huidige fractie voor de nodige continuïteit.

De volgende op de lijst is Heera Dijk (plek 6). Heera is docent aan de Haage Hogeschool en zal zich inzetten voor echte kansengelijkheid in Delft. Brendan Analikwu (plek 7) is wiskundestudent aan de TU en voorstander van een eerlijker en ruimhartiger sociaal beleid. Op plek 8 staat John van der Goot. John werkt bij de politie en zal zijn ervaring met veiligheid en handhaving voor Delft inzetten. Op plek 9 staat het ervaren D66’er Melanie Oderwald-Ruijsbroek. Naast haar werk als telecomadviseur en commissielid was zij voorzitter van de programmacommissie voor de gemeenteraadsverkiezingen. De top-10 wordt afgesloten door Niels Back. Deze adviseur op het gebied van innovatie, digitalisering en veiligheid wil zich gaan inzetten voor een vrijzinnig, liberaal en progressief Delft.

De kandidatenlijst van D66 Delft

De definitieve kandidatenlijst van D66 Delft voor de Gemeenteraadsverkiezingen 2022 is op 21 november 2021 als volgt vastgesteld door de Verkiezingscommissie:

1.    Sivan Maruf
2.    Minke van Velzen