D66 duidelijk: niet met extreemrechts in Bredase coalitie

Afgelopen week werden de kandidatenlijsten van alle deelnemende partijen aan de gemeenteraadsverkiezingen verkiesbaar gemaakt. Ook Forum voor Democratie doet in maart een gooi naar een plek in de Bredase raadszaal, met een kieslijst waarvan opvallend genoeg slechts drie kandidaten in Breda wonen. D66 Breda geeft vóór de verkiezingen al duidelijkheid over een eventuele samenwerking. Lijsttrekker Bart Lauwen: ‘’D66 zal onder geen beding samen met FvD in een coalitie stappen.’’

‘’Bredanaars moeten goed nadenken over wat voor stad ze willen zijn. Eén waar de ene Bredanaar minder waard is dan de ander? Of één waar alle mensen anders mogen zijn en iedereen welkom is?’’

Andere partijen hebben deze duidelijkheid nog niet gegeven. Lauwen: ‘’Ik roep andere partijen ook op om duidelijkheid te geven en zich uit te spreken. Geven we toe aan discriminatie of kiezen we voor een stad waar iedereen vrij is en waar we niemand laten vallen?’’

Zie ook BN de Stem van 12 februari 2022.