Martien Musters

Martien Musters - Beeld: D66 Bergen op Zoom

Welkom op mijn pagina. Al vele jaren ben ik actief voor D66. Zowel als bestuurder als lid van de steunfractie.

• 69 jaar
  • Bergen op Zoom
  • Hij/hem

D66 is dé partij die mensen uitnodigt om alle talenten te ontwikkelen en in te zetten. Via onderwijs, via stimulerende maatregelen, eruit te halen wat er in zit. Bestuurlijk is D66 de partij die vroegtijdig de problemen in de samenleving benoemd en in oplossingen denkt. Verantwoordelijkheid neemt, ook bij moeilijke beslissingen! Het is niet voor niets dat andere politieke partijen vaak uitkomen bij de oplossingsrichting die D66 heeft aangedragen.

Bergen op Zoom heeft een structureel bestuurlijk probleem. De gemeenteraad is vaak niet vrij van opportunisme en de relatie van deze partijen met B&W is soms schokkend te noemen. Het is moeilijker geworden om het algemeen belang van alle inwoners van de gemeente Bergen op Zoom voor ogen te houden.

Cliëntilisme heeft de gemeente al meerdere malen in het verleden (financiële) parten gespeeld. Evenals prestigieuze projecten zonder financiële dekking, ( terug)verdienmodel of met openeind financiering. Leuke dingen weggeven zonder financiële dekking en dan maar de begroting laten uitdijen. Graag wil ik me inzetten voor een pragmatische agenda in de raad en meehelpen voor problemen oplossingen te vinden waar alle inwoners achter kunnen staan of minstens begrip kunnen opbrengen.