Jovita Dorigo

Jovita Dorigo - Beeld: D66 Bergen op Zoom

Jovita is lid geworden van D66 omdat ze gelooft in een harmonieuze en duurzame samenleving. Iedereen moet gehoord kunnen worden en mensen die in de knel dreigen te raken, moet hulp worden aangeboden. Als we het samen goed hebben, dan hebben we het persoonlijk ook goed.

• 68 jaar
  • Bergen op Zoom
  • Zij/haar

Als burgerraadslid en kandidaat-raadslid wil ik ervoor zorgen dat we burgers stimuleren hun eigen kracht te vinden. Ook moeten we burgers meer betrekken bij de samenleving. Zorgen dat zij zich gehoord voelen en hun rechten zijn gewaarborgd.

Toekomstig bestendig

Als architect heb ik bijgedragen aan de leefomgeving. Mijn beroep heeft mij gevormd en mij maatschappelijke verbondenheid gegeven. Voor mij voelt Bergen op Zoom als een groot huis, waarin we met elkaar wonen. Waar we elkaar respecteren en waarin de bewoners gezamenlijk moeten zorgen dat het schoon, heel en veilig is. Ons huis moet toekomstbestendig zijn. Dat betekent dat we voortdurend moeten groeien in nieuwe inzichten en dat binnen de financiële kaders van onze gezamenlijke portemonnee.

Ik woon al meer dan 30 jaar in Bergen op Zoom. In die 30 jaar ben ik moeder en oma geworden. Daarom past de focus op zorg, welzijn, cultuur en sport bij mij. Die zaken die het huis bewoonbaar maken.