Dennis Klingenberg

Dennis Klingenberg - Beeld: Marcel Jurian de Jong

Samen bouwen we aan de toekomst van Assen, daarmee aan die van onze kinderen en die van onszelf. Dit doen we met ambitie, idealen en dromen. Plannen om vanuit visie Assen nog mooier en beter te maken. Voor mij begint een mooie toekomst met een goede start. Jij, jouw kinderen en jouw kleinkinderen verdienden de kans je talent te ontwikkelen, je dromen na te jagen en jezelf te zijn. Deze kansen krijg je door goed onderwijs, vanuit die basis stap je de samenleving in.

• 29 jaar
  • Assen
  • Hij/hem

Assen, de stad met haar inwoners die naar elkaar omkijken om het beste uit elkaar te halen. Dat is een stad waar ik blij van word. Een stad die met een rijke schooldag aan kunst, cultuur en sport alle kinderen de mogelijkheid geeft om hun talenten te ontwikkelen. Je optimaal ontwikkelt zodat iedereen geletterd van school komt. Dat je mag zijn wie je bent. Iedereen verdient een goede start!

Assen, de stad waar mensen naar elkaar omkijken. Het ‘naar elkaar omkijken’ gaat wat mij betreft verder dan het onderwijs dat je volgt of het werk wat je doet. Wat doe je het liefst in je vrije tijd? Ook daar creëren we mogelijkheden, denk bijvoorbeeld aan broedplaatsen voor creatieve uitingen, ontmoetingsplekken in de wijken en toegankelijke sportvoorzieningen. Samen maken we onze Assense hoofdstad!
Een stad waar we naar elkaar om kijken, je vrij bent om je eigen keuzes te maken en waar we niemand laten vallen.

Lievelingsplek in de gemeente Assen?

Je kan me met enige regelmaat vinden bij korfbalvereniging AVO in Marsdijk of in de wijk Peelo waar ik met veel plezier woon. Als ik even tijd heb dan mag ik graag in het centrum op het terras zitten. Gezellig met vrienden of familie een drankje drinken of samen een hapje eten.

Welke kansen zie jij voor gemeente Assen?

Assen is een prachtige gemeente om in te wonen. We werken met elkaar hard om onze stad nog mooier te maken. De afgelopen jaren hebben we een prachtig sportakkoord gekregen, heeft Assen een nieuwe Hogeschool en zetten we stappen naar een klimaatneutraal Assen in 2050.

We hebben nog veel ambitie, ideeën en dromen voor Assen. Ik denk dat er kansen liggen in de langere termijn visie van onze stad, het blijven betrekken van onze inwoners bij de ontwikkelingen in de stad en durf uit te stralen door soms wat te proberen.

Wat zijn drie zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Een rijke schooldag met sport, kunst en cultuur voor alle kinderen.
  • Een plek voor en door jongeren in de wijken van Assen.
  • Een geletterde samenleving, door bijvoorbeeld de schoolbibliotheken in de wijken te openen, taalhuizen meer in de wijken te vinden zijn en dat iedereen geletterd van school komt.

Wat betekent D66 voor jou?

D66 is voor mij een partij waar ik veel herkenning van mezelf zie. Een partij die denkt in kansen, mogelijkheden en oplossingen. Een partij waarin we samen met inwoners zorgdragen voor elkaar, voor Nederland en voor Europa/Wereld. Een partij die het gesprek durft aan te gaan, verantwoordelijkheid neemt en keuzes durft te maken. Een partij die op een constructieve manier verder bouwt aan de toekomst.

Wat is je favoriete boek ?

Eerlijk, ik ben niet zo’n boekenlezer. Wel vind ik erg leuk om een leuke film of serie te kijken, zoals Undercover, Flikken Maastricht en The Crown. Vooral de films en series die een verhaal vertellen dat echt gebeurd is of kan zijn, dat vind ik dat erg interessant!

Laatst bezochte culturele event?

Bij de mooie tentoonstellingen van het Drents Museum neem ik graag een kijkje of een mooie voorstelling in De Nieuwe Kolk.

Het is al even geleden dat het plaats heeft kunnen vinden, maar het TT-Festival en het Preuvenement kijk ik ook altijd naar uit in het jaar.