Daniël Joppe

Daan Joppe - Kandidaat-raadslid Gemeenteraadsverkiezingen GR2022 Daan Joppe D66 Assen Beeld: Marcel Jurian de Jong

Om te werken voor andere en niet voor jezelf, om de samenleving te transformeren naar een duurzame, circulaire, groene en welvarende plek waar elk kind of ouder kan opgroeien, leren, spelen, ontwikkelen, werken en vrij zijn wie ze zijn. Dit is een droom waard om voor de politiek te gaan.

• 26 jaar
  • Leiden
  • Assen
  • Hij/hem

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

Mijn lievelingsplek in Assen is het Ameltebos en Landgoed Valkenstijn omdat ik daar een hele lange tijd lekker door de natuur kan lopen, fantaseren en genieten van de omgeving. Het is rustgevend en ligt dicht bij het Deurzerdiep waar je ook heel mooi kan lopen. Dit soort plekken in je gemeente helpen je herinneren waarom het zo belangrijk om met elkaar de stad groen te houden en te verduurzamen om ons gezamenlijke groene kapitaal te beschermen.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

In Assen zijn er veel kansen om te verduurzamen en om circulair te worden, bijvoorbeeld in het opwekken van zonne-energie en het circulaire huizen bouwen en afbreken. Ook herinrichten en renoveren van oude panden voor nieuwe doelen zijn goed kansen, bijvoorbeeld het oude V&D pand transformeren in studentenappartementen.
Daarnaast zijn er in Assen kansen om samen met nieuwe en oude partners/partijen gezamenlijk maatschappelijke problemen op te lossen en creatieve nieuwe concepten, diensten en producten te ontwikkelen waarin de burger centraal staat.
Tot slot zijn er veel kansen in Asen voor het ontwikkelen van innovatielabs waarin het bedrijfsleven van Assen en de MBO-en HBO studenten van Assen samen naar oplossingen zoeken, maken en op de markt brengen in een interdisciplinaire setting.

Wat zijn drie zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Een gemeente creëren dat vooruit denkt en niet stagneert. Waar wij goed om gaan met ons geld, maar ook niet bang zijn om toekomst denkend te zijn in het verduurzamen en welvarender maken van onze gemeente.
  • Een gemeente waarin partijen samenwerken naar gezamenlijke doelen, bijvoorbeeld Sportverenigingen, culturele partijen en het onderwijs op het gebied van jeugdzorg.
  • Zorgen voor een nieuwe bestuurscultuur binnen de gemeente en gemeenteraad van Assen, waarin de politieke partijen en overige actoren samen denken aan oplossingen en niet de hele tijd elkaar bevechten.

Wat betekent D66 voor jou?

Voor mij is D66 altijd een partij dat progressief naar de toekomst kijkt en altijd naar oplossing kijkt. Naast dat het altijd ambitieuze doelen heeft om waar te maken blijft de partij altijd realistisch en rationeel in het nemen van beslissingen.
D66 is een partij dat geeft om het verbinden van partijen en dat ze de vrijheid wil geven om oplossingen te vinden voor maatschappelijke problemen.
Voor D66 is iedereen met respect en menselijkheid behandelen onze beste kwaliteit. Dit maakt ons altijd een warme en zorgzame partij.

Wat is je laatstbezochte culturele plek? Waarom ga je graag daarheen?

Drents Museum, het is altijd een leuke plek om te bezoeken om door de kust te lopen en je te laten verdwalen tussen de verschillende schilderijen.