Marnix Wiechers nieuwe fractievolger

Maak kennis met Marnix

Tijdens de raadsvergadering van 21 december 2022 wordt Marnix Wiechers door burgemeester Ahmed Marcouch beëdigd als fractievolger voor D66 Arnhem. Beeld: D66 Arnhem

Op de Politieke Avond van 21 december is Marnix Wiechers officieel beëdigd tot fractievolger bij D66 Arnhem. Hij woont nu ruim een jaar in Arnhem, in de wijk Klarendal en heeft vanaf september meegelopen met de D66-fractie. Zo heeft hij al enige tijd gehad om het raadswerk te leren kennen en zich te verdiepen in de lopende onderwerpen.

Breed inzetbaar

In het dagelijks leven houdt Marnix Wiechers zich bij netwerkbedrijf Alliander bezig met de energietransitie. Met die professionele vaardigheden en zijn analytische blik vanuit zijn achtergrond als natuurkundige, is hij een verrijking voor de fractie. Ondanks zijn drukke baan bij Alliander, heeft hij zich vanaf half september volop gestort op de onderwerpen die in de fractie aan de orde kwamen. Zijn kennis van de energietransitie, maar ook zijn enthousiasme en positieve instelling zijn heel waardevol en D66 is blij een beroep te kunnen doen op zijn kennis. Marnix is breed georiënteerd en breed inzetbaar. Hij zal de komende tijd raadsleden ondersteunen op onderwerpen waar nodig.

Favoriete plek in Arnhem

Geboren en getogen in Dwingeloo, gestudeerd in Groningen en in Oxford en sinds september 2021 woonachtig in de Arnhemse wijk Klarendal. Vlakbij het Modekwartier, zijn favoriete plek in de stad. “In het Modekwartier komen voor mij verschillende dingen die ik zo mooi vind aan Arnhem samen. Hier voel ik het bruisen van cultuur en creativiteit, maar zie ik ook de Arnhemse ondernemersgeest op haar mooist.”

Motivatie

Marnix is zeer gemotiveerd om voor D66 Arnhem aan de slag te gaan. “Als fractievolger wil ik me inzetten voor een gemeente die de Arnhemmers in hun kracht zet door het maximale te halen uit het unieke karakter van ons groene Arnhem, ons ondernemende Arnhem en van oudsher ook ons Arnhem als energiestad.”