In gesprek met raadslid Suzan Kemperman

Maak kennis met Suzan

In gesprek met raadslid Suzan Kemperman (video van 1 minuut) Beeld: Rutger Jansen

“Ik wil me inzetten voor een duurzame en vrijzinnige stad. Nu én voor de toekomst,” vertelt raadslid Suzan Kemperman. In video’s van 1 minuut vertellen onze vijf raadsleden over hun inzet in de Arnhemse raad en hun favoriete plek in de stad. Als vierde horen we van Suzan wat haar drijfveren zijn.

Inzet in de raad

In maart 2022 kwam Suzan Kemperman voor de tweede keer in de Arnhemse raad. Van 2014 tot 2018 was zij al eerder raadslid. In de tussenliggende periode is zij moeder geworden. Suzan: “Het moederschap heeft ervoor gezorgd dat ik me weer gekandideerd heb. Omdat ik een kind op de wereld heb gezet en me zorgen maak over de toekomst van haar generatie. Ik wil me inzetten voor een duurzame en vrijzinnige stad, nu én voor de toekomst.”

Favoriete plek in Arnhem

We filmen Suzan bij Rozet, een favoriete plek om samen met haar dochtertje naartoe te gaan. Daarnaast geniet Suzan enorm van alle mooie natuurgebieden in onze stad. Vanuit haar huis in Schuytgraaf, is ze regelmatig bij Stadsblokken-Meinerswijk of de Rijkerswoerdse plassen te vinden. Tijdens het winkelen in de binnenstad zijn de 7straatjes favoriet.

Portefeuilles

Suzan is contactpersoon voor de beleidsterreinen/onderwerpen:

• Afval & milieu:
    Afval, Afwatering, Hondenpoep, Milieu, Riolering, Waterberging, Zwerfvuil.
  • Klimaat & energie:
    Duurzaamheid, Gasloze wijken (energietransitie), Groene Energie, Luchtvervuiling, Verduurzaming, Windmolens, Zonnepanelen.
  • Vrijheid & veiligheid:
    Coffeeshops, Diversiteit, Drones, Drugs, Emancipatie, Openbare orde, Privacy, Sekswerk, Sluitingstijden, Tippelzone, Veiligheid, Veiligheidshuis.
  • Zorg & welzijn:
    Vaccinatiebeleid, Volksgezondheid.

Wijken

En contactpersoon voor de stadsdelen/wijken:

• Elden/De Laar:
    De Laar-Oost, De Laar-West, Elden, Tuin van Elden
  • Elderveld/Schuytgraaf:
    Elderhof, Elderveld-Noord, Elderveld-Zuid, Schuytgraaf Centrum, Schuytgraaf-Noord, Schuytgraaf-Zuid

Stuur Suzan een e-mail.