In gesprek met fractievoorzitter Mattijs Loor

Maak kennis met Mattijs

In gesprek met fractievoorzitter Mattijs Loor (video van 1 minuut) Beeld: Rutger Jansen

“Arnhem een nog mooiere en interessantere stad voor alle Arnhemmers laten zijn.” Daar gaat fractievoorzitter Mattijs Loor zich de komende periode voor inzetten. In video’s van 1 minuut vertellen onze raadsleden over een favoriete plek in de stad en hun inzet in de gemeenteraad. We sluiten af met Mattijs vanuit Theater aan de Rijn.

Favoriete plek in Arnhem

Fractievoorzitter Mattijs Loor woont in Malburgen in Arnhem-Zuid, maar we filmen hem midden in het centrum van Arnhem, bij Theater aan de Rijn. Mattijs: “Ik denk een van de meest inspirerende plekken in onze stad. Waar jonge theater- en dansmakers het vak leren, zich ontwikkelen en fantastische voorstellingen voor een heel divers publiek weten neer te zetten.”

Inzet in de raad

Naast zijn functie als fractievoorzitter en woordvoering algemene zaken en financiën, draagt Mattijs de Arnhemse cultuursector een warm hart toe. Naast zijn inzet voor meer cultuur in Arnhem-Zuid, is het Theater aan de Rijn typisch een van de plekken waar hij zich de komende vier jaar mee bezig wil houden. “Om Arnhem een nog mooiere en aantrekkelijkere stad voor jonge creatieve makers te laten zijn. En daarmee een interessantere stad voor alle Arnhemmers.”

Portefeuilles

Mattijs is contactpersoon voor de beleidsterreinen/onderwerpen:

• Algemene zaken & financiën:
    Algemene Zaken, Externe relaties, Financiën, Integriteit.
  • Cultuur & erfgoed:
    Kunst en cultuur, Archeologie, Erfgoed, Monumenten.

Wijken

En contactpersoon voor de stadsdelen/wijken:

• Stadsdeel Malburgen:
    Eimersweide, ’t Duifje, Immerloo, Malburgen-Oost, Malburgen-West, Meinerswijk, Stadsblokken.

Stuur Mattijs een e-mail.