Fietsenstalling aan alle 4 kanten van het centrum

Beeld: Marco Derksen

Arnhem krijgt een openbare fietsenstalling in het bestuurskwartier. Dat werd tijdens de politieke avond besloten na een voorstel van de fractie van D66. Raadslid Maarten Venhoek pleitte voor deze ‘missing link’ Arnhem: “Wie de kaart van Arnhem bekijkt, ziet dat er aan drie kanten van het centrum op logische plekken mooie openbare fietsenstallingen zijn of komen. Maar niet in de buurt van het gemeentehuis. Daar kunnen we wat aan doen nu we dit gebied gaan opknappen.”

Fietsenstalling bij Rozet al gepland

Wie goed op de kaart kijkt, kan zien dat de derde fietsenstalling nog in ontwikkeling is. Die moet in de zogenoemde Hub Rozet komen. Ook bij het culturele centrum Rozet is behoefte aan een goede fietsenstalling. Er staat altijd een woud van fietsen voor de deur. De stalling voor personeel onder Rozet is niet bruikbaar door de steile helling naar de kelder. De nieuwe fietsenstalling komt in de nieuwbouw op de plek van het Feestaardvarken.

Gratis toegankelijk

Het college en de overige partijen vonden de fietsenstalling in het bestuurskwartier een goed idee. Beide fietsenstallingen worden de komende tijd in of rond nieuwe gebouwen aangelegd en zijn voor iedereen toegankelijk.