D66 organiseert: Ruimte zat in Arnhem?

Bekijk de aftermovie

Beeld: D66 Arnhem

Er is ruimte zat in Arnhem. Ruimte die we kunnen gebruiken voor veel meer woningen. KAW deed uitgebreid onderzoek naar de capaciteit van bestaande wijken. Alleen al woningbouwcorporaties kunnen in Nederland met de juiste strategie de komende 10 jaar 60.000 woningen jaarlijks toevoegen binnen het eigen bezit. Het positieve bijeffect: stadswijken die aandacht nodig hebben kunnen zo een grote impuls krijgen.

Workshops en pitches

Op zaterdag 5 maart nodigt D66 Arnhem studenten en jonge professionals uit om samen met deskundigen te zoeken naar meer woonruimte in Arnhem. Door middel van inspirerende workshops onder begeleiding van onderzoekers, architecten en ontwerpers, worden er concrete ideeën ontwikkeld die later op de dag gepitcht worden.

Vraagstukken

Waar en hoe kunnen we met het juiste draagvlak hoger bouwen in Arnhem? Welke woonvormen en manier van samenleven hebben de toekomst en hoe ziet die stad er dan uit? Hoe kunnen we Arnhem natuurinclusief verdichten? Dit zijn een aantal van de vraagstukken die we gaan aanpakken.

Presentaties

Ben je benieuwd naar de pitches en resultaten van deze workshops? Dan ben je van harte welkom om de presentaties bij te wonen. D66-lijsttrekker Mattijs Loor en voormalig kamerlid Jessica van Eijs reageren op de presentaties. Daarna is er gelegenheid om na te praten bij een borrel.

Je kan je aanmelden via dit aanmeldformulier.
Zaterdag 5 maart 15:00 – 17:00
Locatie: Club Rembrandt, Velperplein 10