Marion Geisler

Marion Geisler - Beeld: Laurens Niezen Fotografie

Portefeuilleverdeling

Alle portefeuilles, projecten en onderwerpen binnen de fractie worden in principe waargenomen door ten minste twee fractieleden. De opsomming loop gelijk aan de officiële portefeuille- en projectenverdeling binnen het college, maar kent ook een specifieke onderwerpverdeling die door de fractie zelf wordt aangehouden.

Portefeuilles

De volgende (gecombineerde) gemeentelijke portefeuilles:

• Openbare orde, veiligheid en waterveiligheidsbeleid
  • Evenementen en horeca
  • Communicatie
  • Integriteitsbeleid
  • Recreatie en toerisme en recreatieterreinen
  • Jeugd
  • Onderwijs
  • Vergunningsverlening
  • Schiphol
  • Parkeren en parkeerbeleid
  • Zorg
  • Werk en Inkomen
  • Wijkgericht werken
  • Kunst en cultuur

De volgende gemeentelijke projecten:

• Fort Kudelstaart
  • Westeinderscheg
  • Oosteinderdriehoek (onderwijs)
  • Westeinderhage
  • Hoofdweg Zuid
  • Nieuw Calslagen
  • Vrouwentroost
  • Roerdomplaan/Meervalstraat
  • Seringenpark en Parklaan
  • Tussen de Linten
  • Bilderdammerweg
  • Centrumvisie
  • SLS Waterfront, VVA terrein & Jac. Stammespark
  • Voorzieningen Kudelstaart
  • Woningen Eigen Haard Bilderdammerweg
  • Zuiderkerk
  • Burg. Kasteleinweg

Onderwerpen fractie

De volgende onderwerpen die momenteel vast agendaonderdeel van de fractieagenda vormen:

• Waterfront
  • Groen en bermbeheer
  • Blauwe beugel
  • Jongeren en politiek
  • WMO – vervoer

Wijkoverleggen

De volgende wijkoverleggen:

• Dorpsraad Kudelstaart
  • Wijkoverleg Hornmeer
  • Wijkoverleg Oost

Marion Geisler is raadslid en fractie-secretaris. Marion woont in Kudelstaart en heeft binnen D66 al verschillende functies uitgeoefend. Ze is de huidige voorzitter van D66 Aalsmeer en bestuurslid Aalsmeer binnen de afdeling D66 Haarlemmermeer / Aalsmeer. Buiten haar beroep als millenialscoach is ze actief bij Radio Aalsmeer bij het programma Verhalenderwijs. Ze heeft jarenlang bij IBM gewerkt en brengt een schat aan ervaring mee op het gebied van coaching en samenwerking. Zeilt in haar vrije tijd graag op de Poel.

Marion is gecertificeerd coach, trainer en mediator uit Kudelstaart, 59 jaar en moeder van twee uithuizige, studerende zoons.
Ze woont sinds 1996 in Kudelstaart en komt uit Amsterdam. Daar studeerde ze Frans en kort daarna kwam ze in dienst bij IBM, waar ze 30 jaar werkte.
Ze heeft een carrière achter de rug van managen, coachen en trainen van sales en managers en ze werkte met teams in veranderingstrajecten, die vooral te maken hadden met onderlinge communicatie. Ook hield zij zich veel bezig met vrouwennetwerken in een zakelijke omgeving.
Ze is nu onafhankelijk trainer, coach en mediator, en heeft in Kudelstaart een praktijk voor Coaching en Scheidingsmediation.
Haar passie is om mensen terug naar hun eigen kracht te brengen, zodat zij privé en zakelijk de best mogelijke resultaten kunnen behalen. “De beste resultaten komen van blije mensen” is haar motto.
Zij houdt van koken en eten, lezen en schrijven, dansen en varen op haar boot, die bij Gé Been in de haven ligt.