Dekkend Wandelnetwerk voor Gemeente Westland

D66 Westland wil dat er een dekkend wandelnetwerk binnen Westland komt. De partij dient hiertoe een motie in tijdens de raadsvergadering.

Een goed wandelnetwerk draagt bij aan de leefbaarheid en vitaliteit aldus de partij. Benjamin Hofland, fractievoorzitter van D66 Westland, benadrukt het belang van een goed wandelnetwerk: “Een dekkend wandelnetwerk is van belang voor onze inwoners. Het stelt inwoners in staat om op een
gezonde en duurzame manier van onze omgeving te genieten.”

De partij vraagt in de motie om een wandelnetwerk dat betere
wandelverbindingen tussen de dorpen realiseert en aansluit op de Westlandse kust. “Door een wandelnetwerk dat onze dorpen aan elkaar verbindt en aansluit op de kustlijn, kunnen we een goede recreatie-ervaring bieden en tegelijkertijd onze natuurgebieden beschermen,” aldus Hofland.

Aan het college wordt verzocht actief te werken aan de realisatie van dit netwerk tegen 2035 en de samenwerking te zoeken met relevante partijen. “Het is belangrijk dat we samenwerken met lokale belanghebbenden en deskundigen om dit project met succes te laten slagen. Een dekkend wandelnetwerk zal niet alleen de levenskwaliteit
verbeteren, maar ook bijdragen aan het behoud van ons natuurlijke erfgoed,” voegde Hofland toe.

Met de bespreking van deze motie zet de gemeente Westland een belangrijke stap naar een meer verbonden en duurzame toekomst voor haar inwoners en bezoekers.