Podcast Appèl

Beschikbaar in je favoriete podcast player. - Beeld: Podcast Appèl

De Mr. Hans van Mierlo Stichting heeft haar eigen podcast. In ‘Appèl’ zoeken we de verdieping bij actuele politieke onderwerpen, altijd geïnspireerd door het sociaal-liberale gedachtegoed.

Met interessante gasten en goede analyses. De podcast is te vinden op meerdere platforms.

De Europese Unie gaat van de ene crisis naar de andere: de coronapandemie, de Russische inval in Oekraïne, de gevolgen van de klimaatcrisis die zich steeds meer laten voelen. Zulke schokken hebben ook hun effect op de economie en financiën van de Europese lidstaten. Bovendien maken de schokken duidelijk dat ‘investeringen nodig zijn in de Europese welvaart, veiligheid en duurzaamheid’. Dat stelt Rens van Tilburg, directeur van het Sustainable Finance Lab, in zijn artikel voor het zomernummer van Idee, het tijdschrift van de Mr. Hans van Mierlo Stichting. Want is de gezamenlijke Europese begroting wel voldoende toegerust om economische schokken op te vangen? Moeten de strenge Europese begrotingsregels worden aangepast? En wat zou ‘solidariteit’ in de Europese Monetaire Unie eigenlijk moeten betekenen? Daarover praten we met Rens van Tilburg in deze aflevering van Appèl.

Te gast:
Rens van Tilburg,
directeur Sustainable Finance Lab, verbonden aan de Universiteit Utrecht

Presentatie:
Daniël Schut.

Heeft u genoten van deze podcasts? Om deze podcasts én onze andere activiteiten mogelijk te maken, kunnen we uw giften goed gebruiken! Klik op onderstaande button, of klik hier voor meer informatie over doneren aan de Mr. Hans van Mierlo Stichting.