Een nieuwe start:
Laat iedereen vrij,
maar niemand vallen.

Beeld: D66 Smallingerland

Wat gaat de tijd snel, niet? Inmiddels is het alweer vier jaar geleden dat het vorige verkiezingsprogramma van D66 online kwam. En de wereld is in vier jaar tijd flink veranderd, dat hoef ik niet verder uit te leggen. We leven in een bijzondere tijd waarin we niet altijd grip kunnen krijgen op de dingen die nodig zijn voor een goed leven. Goede zorg, een fijne woonplek en goed ondernemen zijn niet altijd vanzelfsprekend. Daarom zijn wij nodig, als politiek en als D66. Lees hier ons verkiezingsprogramma.

De afgelopen jaren waren niet Smallingerlands beste jaren. Er zijn in vier jaar tijd elf wethouders vertrokken en we hebben nog altijd moeite om de financiële eindjes aan elkaar te knopen. Bovendien vraagt de wereld om stevige maatregelen tegen klimaatverandering en zijn er nog altijd mensen die geen woning kunnen vinden in onze gemeente. Dat moet en dat kan anders. Daarom presenteren wij het verkiezingsprogramma voor de komende vier jaar in onze gemeente. D66 is vernieuwend, ambitieus en misschien een beetje prikkelend. Wij willen van Smallingerland een vooruitstrevende gemeente maken waar het goed wonen, werken en recreëren is.

Ron en ik hebben ons de afgelopen jaren keihard ingezet om een stukje D66 in de raad te brengen, samen met onze fractievertegenwoordigers, ondersteuning en natuurlijk de steunfractie. We hebben mooie dingen bereikt, zoals bijvoorbeeld de 24/7 winkelopening, de regenbooggemeente, het verbod op geitenfokkerijen en natuurlijk de komst van het zwembad aan de Sportlaan. Het zijn allemaal voorstellen van onze hand. Daarom smaakt dit naar meer, wij willen met een jonge frisse wind meedoen in onze gemeente. En die frisse wind vertaalt zich bijvoorbeeld door ook collega-raadsleden te vragen iets te zeggen over onderwerpen waarover we het eens zijn. Dat klinkt heel tegenstrijdig, want dit moet ons verhaal worden zeggen de meesten. Ik noem het nieuw leiderschap. Met dit verkiezingsprogramma hoop ik iedereen in onze gemeente te overtuigen van onze plannen en onze verantwoordelijk te nemen als ons dat gevraagd wordt.

Ik hoop jou (of u) graag persoonlijk te spreken om onze ideeën over Smallingerland verder te bespreken. Natuurlijk staat de koffie in onze fractiekamer klaar!

Roy Postma-Drent
Lijsttrekker D66 Smallingerland