Dit is ons verkiezings-programma

Beeld: Willy Hoorn

Klik hier voor ons verkiezingsprogramma in eenvoudige taal.

Onze keuzes!

Het gaat goed met de gemeente Rhenen[1]! Gedwongen door de coronacrisis zijn we ons er nog meer bewust van geworden hoe mooi het leven en wonen in Rhenen is. De ruimte, toegang tot de natuur en de mooie historische kernen maken van Rhenen een unieke plek. Deze basis geeft ons volop kansen om aan Rhenen te werken als gemeente waar het voor iedereen fijn en veilig leven is, ongeacht wie je bent.

Natuurlijk zijn er ook uitdagingen. Hoe houden we iedereen betrokken bij de samenleving? Hoe gaan we duurzamer leven? Hoe verdelen we de beperkte ruimte? En misschien wel de belangrijkste uitdaging; hoe zorgen we ervoor dat iedereen een betaalbare, fijne woonplek kan vinden?

Er zijn geen makkelijke antwoorden op deze vragen. In dit programma lees je wat voor ons de komende 4 jaar richtinggevend is in de lastige keuzes en afwegingen die gemaakt moeten worden. Onze 6 speerpunten zijn 1) verantwoordelijkheid nemen voor het klimaat 2) betaalbaar wonen voor iedereen 3) leefbare en aantrekkelijke kernen 4) de keuze voor een gezonde levensstijl zo makkelijk mogelijk maken 5) elk kind een goede start en 6) voor elkaar zorgen.

Niet alle goede ideeën worden op het gemeentehuis bedacht. Wij willen continu met jou in dialoog blijven en van jou horen wat er speelt. Wij zijn altijd te bereiken via [email protected]

Samen(-werken), van elkaar leren en elkaar versterken is ook belangrijk voor ons verkiezingsteam. Met onze verschillende expertises en achtergronden, verder aangevuld met de kennis van onze andere kandidaten, zijn wij ervan overtuigd dat we een sterk team hebben voor de komende 4 jaar.

Caroline geniet elke dag van al het moois wat de natuur te bieden heeft met haar hond of op de fiets en brengt veel ervaring uit het (internationale) bedrijfsleven. Zij zet zich graag in voor duurzaamheid, diversiteit & inclusie en gelooft dat bewegen en sport hierin een cruciale rol spelen. Hugo is opgegroeid in Rhenen, heeft een jong gezin en is al jarenlang actief in het lokale verenigingsleven. Met een achtergrond in de IT wil hij zich de komende jaren inzetten dat iedereen mee moet kunnen doen (gelijke kansen). Dineke komt uit een ondernemersfamilie en is jarenlang betrokken geweest bij cultuur in Rhenen. Zij gaat zich naast cultuur, inzetten voor de leefbare en aantrekkelijke kernen.

Wij hebben er enorm veel zin in om deze uitdaging samen met jou aan te gaan en hopen op jouw steun.

Caroline Folmer, Hugo van Kooten en Dineke Jansen

[1] Waar Rhenen staat moet dit gelezen worden als de gemeente Rhenen, met al haar kernen en inwoners.

Download hier het verkiezingsprogramma