Belang van economische branding heeft
zich bewezen
Iedereen kent ze wel: de groene zonnebrillen. Onderdeel van de TopDutch-campagne met als doel elektrische autofabrikant Tesla naar Noord-Nederland te halen, en breder, meer internationale bedrijven naar de regio te trekken. In de Statencommissie is de evaluatie van de campagne over de periode 2018 tot 2020 besproken. ”Het belang van economische regio branding heeft zich bewezen doordat wij op de laatste shortlist van Tesla terecht zijn gekomen,” stelt woordvoerder Paula Benjamins-van Oudheusden. ”Wij hopen dan ook dat de campagne in de toekomst haar lef, ondernemerschap en ‘sprankeling’ behoudt.” Daarom heeft D66 opgeroepen de verbinding met ondernemers en de markt te blijven zoeken. Wij hopen hierover op korte termijn meer te horen aan de hand van het onderzoek naar de verdere toekomstige uitwerking van de campagne. ‘’D66 denkt en handelt internationaal. We kijken graag door een groene bril met trots naar Groningen en Noord-Nederland en zien daarom met vertrouwen het vervolg van TopDutch tegemoet,’’ besluit Paula haar woordvoering.