Nina Sophie Vroom

Nina Sophie Vroom - Beeld: D66

Duo-commissielid met woordvoerderschap leefbaarheid, cultureel erfgoed en mobiliteit.
Lid van provinciale commissies ruimte, leefomgeving & landelijk gebied.
Eerste aanspreekpunt voor Zuid-Kennemerland en Jonge Democraten.

Over Nina Sophie

• 29 jaar
  • Amsterdam
  • Zij/haar

Nina Sophie is opgegroeid in Zwolle en woont nu in Amsterdam Zuid. Al van jongs af aan is ze erg geïnteresseerd in en betrokken bij maatschappij en politiek. Als belangenbehartiger heeft zij zich jaren bezig gehouden met het agenderen van onderwerpen in politiek Den Haag en Amsterdam. Nu is ze werkzaam als beleidsmedewerker VWS voor de Tweede Kamer fractie.

Nina wil actief bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken zoals het versterken van de culturele sector, het aantrekken van bedrijven en startups die iets bijdragen aan de provincie en het bouwen aan een duurzame bezoekerseconomie na COVID-19.

Op 11 september 2023 is zij geïnstalleerd als duo-commissielid

Stad en land

Al woon ik nu in Amsterdam, ik kom niet uit de Randstad. Als Overijsselse weet ik hoe belangrijk het is om geluiden uit de hele regio te horen en te transformeren naar beleid. Politieke betrokkenheid, in het algemeen maar ook van jongeren, is essentieel om de complexe uitdagingen van deze tijd aan te gaan. Ik ga er op uit om de mening van inwoners te horen over wat er goed en minder goed gaat.

Cultuur toegankelijk voor iedereen Iedereen in de regio toegang tot cultuur om te ontdekken, te genieten en te leren
Spreiding van (internationale) bezoekers over de regio Waardevolle bezoekers laten genieten van alles wat Noord-Holland te bieden heeft – zodat de hele regio ervan profiteert.
Duurzaam vestigingsklimaat Plek bieden voor duurzame bedrijven en start-ups die iets bijdragen aan onze maatschappij