Bianca Verhage nieuwe fractieassistent voor D66 Nieuwkoop

Bianca Verhage sluit zich aan bij de fractie van D66 Nieuwkoop. Afgelopen jaren zat zij voor Samen Beter Nieuwkoop in de gemeenteraad. In een brief aan de raad heeft zij laten weten over te stappen naar D66.

Over Bianca

Bianca woont al meer dan 20 jaar in onze gemeente. Hier woont zij met haar man en 2 kinderen. Naast het werk in de raad werkt ze voor UWV & is zij vrijwilliger voor SV Nieuwkoop (voetbalvereniging). Ze loopt graag een rondje met de hond & is lokaal actief voor leuke evenementen bezig.

Rol als fractieassistent

We zijn erg blij dat zij zich bij de fractie van D66 voegt en onze 5e fractieassistent gaat zijn. Als fractieassistent heb je in principe dezelfde bevoegdheden als een raadslid, je wordt ook beëdigd, alleen heb je geen stemrecht (je bent namelijk niet door de inwoners gekozen). Fractieassistenten hebben een belangrijke rol in de voorbereiding van raadsstukken. Welke onderwerpen Bianca gaat voorbereiden is nog niet besloten.

Reactie fractievoorzitter

Fractievoorzitter Jop van der Pijl is verheugd met de toevoeging: “We hebben al een ontzettend energieke en deskundige fractie en deze toevoeging zal dat alleen maar versterken. Bianca is lokaal actief voor SVNieuwkoop, heeft ervaring in de raad en heb ik altijd goed mee samengewerkt”.