Annette Pietersen stopt als raadslid

Raadslid Annette Pietersen neemt na 10 jaar afscheid van de Nieuwkoopse gemeenteraad. Na 4 jaar als wethouder te hebben gewerkt en 4 jaar als eenpitter voor D66 in de raad te hebben gezeten, vind ze het nu tijd om het stokje over te dragen.

Wethouder

Annette begon voor D66 Nieuwkoop als wethouder. Ze heeft voor onze partij (onder andere) de portefeuilles onderwijs gehad. Als onderwijswethouder legde zij de basis voor de realisatie van allerlei nieuwe schoolgebouwen die tot op de dag van vandaag worden gerealiseerd. Zij zorgde er onder andere in haar tijd voor dat hier financieel genoeg ruimte was.

Eenpitter

Na het wethouderschap volgde een periode van 4 jaar waarin zij als eenpitter in de gemeenteraad zat. Ze kon daar rekenen op een gezellig team met fractieassistenten die het zware werk als eenpitter voor haar iets lichter maakte. Met Marcel Touw, Tom van den Braak, Jord Koppejan, Arnold van der Lee en Jop van der Pijl aan haar zijde voerde ze inhoudelijk sterke oppositie, maar kreeg ze ook een aantal initiatieven van de grond.

Samen met Jop in de raad

Na 4 jaar als eenpitter in de raad te hebben gezeten, gaf Annette de rol van lijsttrekker over aan Jop. Ze wilde koste wat het kost niet opnieuw alleen de gemeenteraad in. De lijstadviescommissie plaatste haar daarom ook op plek 2 op de kandidatenlijst. Toen de partij 2 zetels haalde bij de verkiezingen, werd ze naast Jop raadslid voor onze partij.

“De afgelopen 2 jaar hebben we met 2 zetels steeds meer initiatieven kunnen nemen. Ook Annette heeft flink aan de weg getimmerd. Zo schreef ze een voorstel voor een duurzaamheidssubsidie voor mensen met een kleine portemonnee en zette ze belangrijke stappen op het Schipholdossier”, verteld Van der Pijl.

Tijd voor andere dingen

Maar nu is het tijd voor andere dingen. Ze heeft allerlei andere interesses die ze op wilt pakken en een uitdagende (nieuwe) baan in Den Haag. Dit vraagt allemaal een hoop tijd en energie.

Daarom neemt Annette nu afscheid van onze raadsfractie. Wij willen haar enorm bedanken voor 10 jaar keiharde inzet voor onze gemeente en onze partij. We hebben met verwondering gekeken naar alle initiatieven die Annette van de grond heeft gekregen en de kennis die zij in no-time wist op te bouwen van de lokale politiek. Ze is inmiddels bekroond tot de ‘Wikipedia van de fractie’. Ze zal hoe dan ook enorm gemist worden.

Marcel Touw zal tijdens de raadsvergadering van 29 februari, waarin afscheid wordt genomen van Annette, worden beëdigd als nieuw raadslid.