Maak kennis met Joeri

Met nog een paar dagen voor de gemeenteraadsverkiezingen stellen wij graag onze lijsttrekker Joeri Eijzenbach (34 jaar) wat uitgebreider voor.

Betrokken en enthousiast

Positief, papa, projectleider …. zijn een paar woorden die Joeri perfect omschrijven.. Het maakt niet uit met wie Joeri in gesprek gaat; vrijwilligers, organisaties, voor zijn werk of privé. Hij is betrokken en luistert graag. Daar voegt hij jeugdig enthousiasme aan toe. Met deze frisse energie wil hij graag de gemeenteraad in.

“Stem op nieuw leiderschap voor IJsselstein. Samen zijn wij de toekomst”

Joeri Eijzenbach, lijsttrekker D66 IJsselstein

Al op z’n 14e politiek actief

Sinds zijn 14e heeft hij interesse in de politiek en is daarbij betrokken geweest. Hij heeft een jongerenraad opgericht in Nieuwegein, organiseerde projecten en bijeenkomsten om de politiek in contact te brengen met jongeren of was aan de zijlijn actief om raadsleden scherp te houden. De afgelopen jaren was hij namens D66 IJsselstein commissielid bij de gemeenteraad van IJsselstein.

Verbinden Haagse wetten met mensen thuis

In het dagelijks leven werkt Joeri bij de NVVK, een branchevereniging voor schuldhulpverlening en financiële dienstverleners. Mensen in armoede en met geldzorgen hebben daarom extra zijn aandacht. Door zijn werk heeft hij ook veel contact met Tweede Kamerleden en ministeries. Hij weet daarom heel goed de verbinding te leggen tussen Haagse wetgeving en wat dat betekent voor mensen thuis. Voor hem maakt lokale politiek het verschil door de wetten uit Den Haag lokaal te vertalen. Beleid wat er dus echt toe doet én waar je direct resultaat van ziet.

Thuis in IJsselstein

Hoewel Joeri geen geboren IJsselsteiner is voelt hij er zich al jaren thuis. Met twee jonge opgroeiende kinderen leer je de bruisende stad en de groene omgeving snel genoeg kennen. Zijn partner, geboren en getogen IJsselsteinse, houdt hem scherp qua IJsselsteinse tradities.
Ze wonen in IJsselveld-Oost. Als Joeri niet aan het werk is rent en fietst hij graag een rondje om de Nedereindse plas. Hij is trots op de verschillende mooie en culturele plekken in IJsselstein. Hij hoefde niet lang na te denken toen hij gevraagd werd voor het bestuur van de Kloosterspeeltuin.

Knijperploeg IJsselveld-Oost

D66 heeft de unieke situatie dat een knijperaar van het allereerste uur (Jan-Willem) en een actief lid van de knijperploeg in IJsselveld-oost nu samen op de kandidatenlijst staan. Joeri probeert, samen met de kinderen, altijd mee te gaan om zijn wijk schoon te houden.
Joeri: “Ik vind het belangrijk om jongeren bij de politiek te betrekken. Besluiten die we vandaag nemen gaan ook over hun toekomst, zoals meer woningen en klimaatmaatregelen. Ik wil mij samen met alle inwoners inzetten voor een samenleving waar iedereen mee kan doen.”

Zijn motto is “Samen zijn wij de toekomst van IJsselstein!”

Joeri Eijzenbach - Beeld: Loranne van der Zalm