De klimaatgeneraal in bomvolle zaal in Stoom te Apeldoorn

Tom Middendorp – “De klimaatgeneraal”- maakte een scherpe analyse van de ontwrichtende invloed van klimaatverandering en watertekort op risico’s van veiligheid en conflict

Ook bracht Tom een boodschap van hoop met voorbeelden van individuele bijdragen. Tom: “mensen die groot denken en klein beginnen, kunnen een enorm verschil maken”. En voorbeelden van samenwerking in ecologische hubs, zoals Smart Energy Hub Zwolle.

Inspiratie voor Annemiek van Loon, Alex de Meijer en Peter Smits om concrete initiatieven te benoemen hoe op de Veluweflank om moet worden gegaan met klimaatverandering en watertekort.
De avond werd afgesloten met een bruisende discussie met deelnemers.

We danken de Bekenstichting en Natuur en Milieu Gelderland voor het zogezegd oppakken van ons “stokje” zodat dit ook een inhoudelijke avond werd, in plaats van alleen de focus op een politieke discussie. Speciale dank aan Heleen Altena(communicatie) van Positie1 en David van Walderveen (moderator) voor een fantastische avond!

Beeld: Paul van Halem