Startschot voor bio tuintjes

Afgelopen weekend hebben we de eerste stappen gezet om de plantenbak bij de ingang van de Hoofdstraat in Epe om te toveren tot het eerste biodiversiteit voorbeeldtuintje van onze gemeente. De plantenbak is gepimpt in de kleur van de 100% Wild campagne van onze gemeente.

Binnenkort wordt het tuintje ingericht en aangeplant door de samenwerkende partijen Baltus bloembollen, hoveniersbedrijf Van Triest en kunstenaar René Blok van het Vlinderhuis. René heeft samen met architect Marijke van Suijdam van Studio Bloeii een prachtig Insectenhotel ontworpen die geplaatst zal worden in het voorbeeldtuintje.

Met het biotuintje leggen we niet alleen de verbinding met onze groene bedrijven en organisaties, we laten ook zien dat een bijdrage leveren aan de biodiversiteit overal kan, ook op postzegelformaat. Juist op een stenige plek is de toegevoegde waarde groot.
Binnenkort het eindresultaat!

Op de bovenste foto in de collage v.l.n.r. zetten John Smit (Baltus Bloembollen), René Blok (Het Vlinderhuis), William Steert , (Hoveniersbedrijf van Triest) en Annemiek van Loon (wethouder D66), de eerste schep in de grond (helaas niet op de foto Martin Lokhorst , voorzitter Ondernemersvereniging Epe

Beeld: D66 Gemeente Epe