College op bezoek bij SOTOG

Het college van B&W ging op 2 november op bezoek bij Stichting Speciaal Onderwijs Twente en Oost Gelderland (Stichting SOTOG).

SOTOG biedt onderwijs en begeleiding op maat voor leerlingen van 4 tot 20 jaar met een verstandelijke beperking en leerlingen die ernstige gedrags- en/of psychiatrische problemen ervaren en/of laten zien. Binnen de organisatie is alles afgestemd op de mogelijkheden en onderwijsbehoeften van het kind. Op deze manier krijgen ze de kans om zo volwaardig mogelijk te kunnen deelnemen aan de samenleving, zowel tijdens als na de schoolperiode. Ze zetten zich onvoorwaardelijk in om ieder kind een optimale kans te bieden.

Tijdens het bezoek kregen de collegeleden uitleg over SOTOG en het onderwijs dat ze bieden in Klein Borculo. Ook werd stilgestaan bij toekomstige ontwikkelingen, zoals de verhuizing van het Staring College en wat dit voor de locatie betekent. Frank de Vries, van het college van bestuur van de SOTOG en directeuren Jos Oude Maatman, Wijnand Hummelink, Freek Duvignea en Ernst Simmering gaven een toelichting. Het bezoek werd afgesloten met een rondleiding.

Beeld: gemeente berkelland