Veiligheid op de N512

D66 & KIESLOKAAL in gesprek met de provincie

Onveilig

Al jaren staat de N512 bekend als een onveilige weg als het gaat om het gedeelte tussen Bakkum en Egmond aan den Hoef. Verkeer dat te hard rijdt en ook een aantal onoverzichtelijke oversteekplaatsen zorgen voor vele onveilige situaties en inwoners van Egmond-Binnen vragen al jaren om aanpassingen van de kruisingen komend vanuit het dorp Egmond-Binnen.
Peter de Lange (D’66) en Sjaak Swart (KIES Lokaal) hebben naar aanleiding hiervan een gesprek aangevraagd en ook gekregen met de betrokken afdelingen van de provincie.

60 km

In een prettig en open gesprek werden zorgen gedeeld en werd ook gekeken en gesproken over mogelijke oplossingen. De N512 is een 60 kilometer weg maar nodigt uit tot harder rijden op genoemde traject. Gesproken is hoe die snelheid naar beneden te krijgen en ook auto en motorrijders meer informatie te geven wanneer er een onoverzichtelijke situatie aankomt. Deze besproken zaken worden meegenomen en de provincie gaat kijken wat er op zeer korte termijn aangepast en veiliger gemaakt kan gaan worden

rotonde

Verder is er gesproken over de mogelijkheid van een rotonde komende vanuit Egmond-Binnen. Een lang gekoesterde wens van de inwoners. Wat duidelijk werd is dat deze er niet 1/2/3 zal liggen maar dat komende ontwikkelingen in Egmond-Binnen ( mogelijke nieuwbouw / mogelijke verplaatsing supermarkt ) ruimte geeft om het totale verkeersplaatje in en rond Egmond-Binnen te bekijken en waar nodig grote aanpassingen / investeringen te doen

Allemaal

Veel verschillende partijen zijn al bezig om deze nodige aanpassingen onder de aandacht te brengenen te houden. Van Gemeente Bergen tot Dorpsbelangen Egmond-Binnen en veel meer. D’66 en KIES Lokaal hopen dat de gezamenlijke inspanning gaan leiden tot de benodigde aanpassingen en houden van hun kant de druk op de ketel.