Klaas van der Kaaij

Beeld: habrofotografie

“Geef terug aan de samenleving en behoud wat waardevol is.

• 68 jaar
  • Den Helder
  • Bergen NH
  • Hij/hem

Na een carriere in het internationalebedrijfsleven, is Klaas weer terug in Bergen, waar hij zijn jeugd en middelbare schooltijd heeft doorgebracht. Na twee decennia in de Verenigde Staten, heeft Klaas de laatste vijf jaar een koffie bedrijf in Amsterdam geleid met de focus op duurzaamheid en heeft zich nu toegelegd op de gemeente politiek in Bergen.
Klaas ondersteunt de D66 fractie op het gebied van natuur en klimaat, het behoud van ons mooie polderlandschap, de agrarische sector , kunst en cultuur en de transitie naar duurzame energie bronnen.
Klaas is voorzitter van de Rotary Alkmaar-Bergen, is getrouwd, heeft vier kinderen en drie honden.

De polder van de Bergermeer. Jong werd ik al verliefd op dat uitzicht en nu heb ik het geluk dat ik er elke dag van mag genieten, omdat ik er woon.

1. door beter beheer van ons buitengebied een bijdrage leveren aan en ons voorbereiden op de klimaatveranderingen.

2. intensievere samenwerking met onze (regionale) partners zoals Hoogheemraadschap, Rijkswaterstaat, PWN, Defensie en de andere D66 fracties.
3. gemeente Bergen de kunst & cultuur gemeente van Noord Holland laten zijn door kunstenaars te faciliteren zich hier te vestigen.

DE juiste balans tussen duurzaamheid en ondernemerschap.