Formeren kan je leren

Nadat de D66 fractie van Bergen heeft opgeroepen tot een duidingsdebat en na afwijziging hiervan, ook heeft aangedrongen op de inzet van een informateur, is er nu toch een (in)formateur aangesteld.

Kompier

Mw. Kompier (ex waarnemend burgemeester van Langedijk) zal 2 april as met alle partijen in gesprek gaan om inzicht te krijgen in mogelijke coalities. Aansluitend zal op basis hiervan gekeken worden hoe de mogelijke coalitievorming kan worden vervolgd.

Raadbreed

D66 heeft zich uitgesproken voor een raadsbreed akkoord waarin alle partijen betrokken zijn bij de opstelling van een bestuursopdracht en de gehele periode er sprake is van een duidelijke oppositie en coalitie verhouding. Daarvoor zijn verschillende mogelijke vormen te bedenken waarover wij graag met alle partijen in overleg treden. Echter moeten wel alle partijen overtuigd zijn van deze vorm van besturen om dit te kunnen realiseren en daarom zullen wij ons de komende tijd in zetten om dit proberen te bereiken.