De zwijgende meerderheid wil woningen in centrum Bergen

Vanuit de gehele gemeente waren er vele inwoners die niet meer zwijgend wilden afwachten wat de raad zou besluiten over de nieuwe woningen in het centrum van Bergen. Vele insprekers eisten donderdagavond 23/5 ACTIE tijdens de Algemene Raadscommissie vergadering.

Koopwoningen

Koopwoningen voor starters, appartementen voor ouderen, sociale huurwoningen; inwoners die al meer dan 9 jaar ingeschreven staan voor een woning en nog steeds geen mogelijkheden hebben om in de buurt van vrienden en familie te blijven wonen. De tijd van uitstel is na 40 jaar voorbij. Niet nog eens de hele procedure doorlopen en weer 10 jaar moeten wachten op het bouwen van nieuwe woningen in het centrum van Bergen; als het al niet langer gaat duren…

Enquête

Met een enquête suggereerde de Bewonersvereniging Bergen Centrum (BBC) dat “de inwoners van Bergen de bouwplannen in het centrum niet willen”. Maar tijdens de Algemene Raadscommissie vergadering bleek dat de vele inwoners van de gemeente Bergen de uitnodiging tot het invullen van deze enquête helemaal niet had bereikt.

Insprekers

D66 is blij met al deze vele insprekers die duidelijk lieten horen waarom de nood voor verjonging van onze gemeente hoog is. Alle voorzieningen zoals scholen, sportverenigingen, brandweer en jongerenclubs staan onder druk door een tekort aan leden. Jongeren willen graag blijven wonen bij hun vrienden en familie, maar kunnen het niet betalen. De gemeente Bergen heeft de meeste 65+ers van heel Nederland. Er moet echt wat gebeuren om het tij te keren!

Luister naar onze nieuwe generatie en laat de bouw van de woningen in het centrum van Bergen eindelijk doorgang vinden!