Machiel Pouw

Beeld: Habrofotografie

“Daar waar bureaucratie de menselijke maat in de weg staat kom ik in actie.”

• 47 jaar
  • Utrecht
  • Bergen NH
  • Hij/hem

Naast zijn werk als adviseur en manager in de rampenbestrijding en noodhulpverlening is Machiel sinds april 2020 burger commissielid van D66 voor de gemeente Bergen. Laat iedereen vrij maar niemand vallen is het landelijke motto. Met zijn wortels in de jeugzorg en maatschappelijke opvang zet hij zich vooral in voor het tweede deel van het D66 motto. Laat niemand vallen. Zijn ervaring met bedrijfsvoering binnen maatschappelijke organisaties helpt hem bij het wegen van kwaliteit versus de kosten. Kwaliteit hoeft immers niet altijd meer geld te kosten!

De gemeente Bergen werkt veel samen op regionaal niveau. Hierdoor heeft de gemeenteraad soms minder grip op de uitvoering van zaken binnen het sociaal domein. Toch zijn er mogelijkheden voor de gemeente om meer regie te voeren. De bewoners van de verschillende kernen binnen de gemeente Bergen willen kwalitatief goede dienstverlening tegen een redelijke prijs daar zie ik kansen.

• De menselijke maat terug in het beleid. Minder sturen vanuit financiën, maar werken vanuit wat praktisch haalbaar en werkbaar is. Kwaliteit hoeft niet altijd meer te kosten.
• Geen wachtlijsten voor jongeren en volwassenen die mentale hulp nodig hebben.
• Een van de taken van een raadslid is het controleren van het College. Het is een saaie doelstelling; maar een goede planning en control cyclus waarbij ook het effect van ingezet beleid wordt geëvalueerd is een belangrijke waar nog stappen te zetten zijn binnen de gemeente

D66 is voor mij de partij die koershoud als het lastig wordt. De nuance zoekt en haar keuzes kan uitleggen. Een partij die letterlijk leeft volgens haar Motto Laat iedereen vrij maar niemand vallen. Pragmatische oplossingen voor hardnekkige problemen. Liberaal in haar denken sociaal in haar doen.