“Ontwerp” betekent geen definitief plan!

“Als we het ontwerp ter inzage leggen, kunnen we de meningen van alle inwoners ophalen en direct in gezamenlijkheid als raad, college en projectontwikkelaar zoeken naar het best passende definitieve ontwerp”, betoogt de heer Klaas van der Kaaij van D66.

samen

Ondanks uiterste pogingen van alle politieke partijen die de procedure graag willen vervolgen om tot een definitief ontwerp voor het centrum van Bergen te komen en de partijen die dit wilden stoppen, zag het ernaar uit dat de stemming uit zou komen op 10-10.

motie

Daarom kwamen de politieke partijen tijdens de schorsing bij elkaar om te overleggen over een motie van D66 met een voorstel om tot de raadsvergadering van 20 juni de tijd te nemen nog een poging tot elkaar te komen over het ontwerp voor het centrum Bergen. Dit werd ondersteund door alle partijen, dus nu komt er een ultieme poging om tot elkaar te komen.

vervolg

We zien uit naar het vervolg, wanneer tijdens een volgende raadsvergadering dit ontwerp wederom op de agenda wordt gezet.