De afdeling Arnhem

Als je lid wordt van D66 en je woont in de gemeente Arnhem, dan ben je automatisch ook lid van de afdeling D66 Arnhem. Het bestuur van D66 Arnhem organiseert diverse activiteiten, ledenvergaderingen en maandelijkse borrels (zie agenda).
Ook worden vanuit het afdelingsbestuur verschillende commissies en themagroepen gecoördineerd.

Algemene Afdelingsvergadering

Tijdens een ledenvergadering van de afdeling (AAV) wordt op democratische wijze, door de leden, gestemd over aangelegenheden binnen de afdeling. De afdeling is bevoegd om (politieke) moties in te dienen tijdens het landelijke D66-congres, waarmee de leden invloed kunnen uitoefenen op de politieke koers van de partij.
Bovendien doet de fractie van D66 Arnhem met enige regelmaat verslag van hun werkzaamheden in de gemeenteraad.

Ledenvergaderingen zijn openbaar, maar alleen leden van de afdeling hebben tijdens de vergadering stemrecht.
Houd de agenda in de gaten voor de aankondiging van de volgende Algemene Afdelingsvergadering (AAV).

Meer weten over hoe de afdeling in elkaar zit? Klik in het menu op het onderwerp waarover je meer wilt weten.

Reglementen

Hier vind je de meest actuele versie van:
Statuten en Huishoudelijk Reglement D66 (2022)
Afdelingsreglement D66 Arnhem (2020)
Afdrachtregeling D66 Arnhem (2014)