Informeer horecaondernemers over ruimere terrasmogelijkheden

De gemeente gaat, naar aanleiding van vragen van D66, horecaondernemers actief informeren over de mogelijkheid om een vergunning aan te vragen voor een verruimd terras. Raadslid Hofland: “Op sommige plekken in de stad kunnen de verruimde terrassen volgens de huidige regels al blijven bestaan. Het is goed dat ondernemers hier pro-actief geïnformeerd worden om tijdig een vergunning aan te vragen.”

Corona terrassen

De horecaondernemers hebben het gedurende de coronajaren erg zwaar gehad. Om hen te compenseren stond de gemeente ruimere terrassen toe. Deze verruimde terrassen moeten echter in de herfst weer weggehaald worden. Toch is het op veel plekken in de stad goed bevallen en waren zowel bewoners als ondernemers te spreken over de verruimde terrassen en bruisende straten. Raadslid Schmit: “Het is belangrijk dat ondernemers hier snel duidelijkheid over krijgen, zodat zij weten of ze hun verruimde terras kunnen behouden of niet. Op sommige plekken in de stad kunnen de verruimde terrassen volgens de huidige regels al blijven bestaan. Het is goed dat ondernemers hier pro-actief geïnformeerd worden om tijdig een vergunning aan te vragen.”

Actief informeren van ondernemers

Er zit nog maar weinig spek op de botten van horecaondernemers en de personeelstekorten verbeteren hun situatie niet. D66 wil hen dan ook graag een handje helpen. Raadslid Hofland: ‘‘Naar aanleiding van vragen van D66 heeft burgermeester Halsema toegezegd samen met de branchevereniging horecaondernemers proactief te informeren over de mogelijkheid om een ruimer terras aan te vragen.’’

Beeld: Unsplash Sten Rademaker