Alexander Scholtes

Alexander Scholtes is wethouder Publieke Gezondheid, Preventie en Maatschappelijke ontwikkeling, ICT & Digitale Stad, Varen, Lokale Media, Deelnemingen (exclusief Schiphol), Monumenten en Erfgoed.

• Amsterdam

Scholtes heeft jarenlange politieke ervaring. Zo was hij beleidsadviseur van D66 Amsterdam, fractievoorzitter in stadsdeel Zuid, en politiek adviseur van Kasja Ollongren in haar tijd als wethouder van Amsterdam.

Als bestuurder van stadsdeel Centrum kwam hij, samen met burgemeester Halsema en wethouder Sofyan Mbarki, met maatregelen voor het leefbaarder, diverser en Amsterdamser maken van de binnenstad.

Vanuit zijn rol als wethouder is Scholtes verantwoordelijk voor, onder meer, de zorgportefeuille. Scholtes: “Het belang van kwalitatieve zorg én een menselijke maat heb ik, met ouders en familieleden die in de zorg werkzaam waren of zijn, van jongs af aan meegekregen. Pas als mensen de zorg krijgen die ze nodig hebben, krijgen ze ruimte voor andere belangrijke dingen in het leven. Als wethouder wil ik hard werken aan gelijke kansen voor een gezond leven.”