Installatie college, nieuwe (steun)raadsleden

Vanavond is het nieuwe college van B&W geïnstalleerd. Namens D66 Vlaardingen zal Koen Kegel wethouder zijn en samen met de andere collegeleden werken aan Groei en Bloei voor Vlaardingen. Zijn plaats in de raad zal worden overgenomen door Tom Vleeschhouwer, eerder steunraadslid. Hij zal tevens de nieuwe fractievoorzitter worden. Daarnaast is Sjors Stuurman geïnstalleerd als steunraadslid.

Met de installatie komt er formeel een einde aan het formatieproces van de afgelopen weken. De wethouders en burgemeester zullen de komende jaren uitvoering geven aan het coalitieakkoord “Groei en Bloei voor Vlaardingen”, meer daarover lees je hier.

Aangezien Koen Kegel plaats neemt in het college komt er een raadszetel vrij voor D66 Vlaardingen. Deze zal worden gevuld door de nummer 3 van de kieslijst, Tom Vleeschhouwer. Koen Kegel: “Tom heeft zich afgelopen jaren achter de schermen al hard ingezet voor Vlaardingen als steun voor onze fractie. Hij heeft kennis van zaken, snapt hoe de Vlaardingse politiek werkt en zoekt altijd de samenwerking. Met veel genoegen en vertrouwen draag ik het fractievoorzitterschap over aan Tom, waardoor ook de rest van Vlaardingen kan zien wat wij al weten: Tom is een aanwinst voor onze stad en de Vlaardingse politiek.”

Naast de installatie van Tom als raadslid werd ook Sjors Stuurman benoemd als steunraadslid. Hij neemt daarmee de plek over van Tom. “Ik vind het een grote eer dat ik mij als steunraadslid mag gaan inzetten voor onze stad. Samen met Marianne en Tom, en met Koen in het college, gaan we een mooie tijd tegemoet voor Vlaardingen.”