Sjors Stuurman

Beeld: D66 Vlaardingen

Ik wil mij graag inzetten voor de stad waar ik getogen ben, ons mooie Vlaardingen. Ik wil een stem zijn voor de Vlaardingse jongeren en samen met de nieuwe raad onze stad verbeteren. De komende vier jaar hebben we veel werk voor de boeg voor onze stad en vanuit onze positie als middenpartij kan D66 Vlaardingen nog mooier maken!

• 25 jaar
  • Schiedam
  • Vlaardingen
  • Hij/hem

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

De Haven. Niet alleen omdat het daar in het weekend bruist van het leven, maar ook juist vanwege de historie van onze stad! De haven en de visserijgeschiedenis zijn typerend voor het historische hart van onze stad.

Wat betekent D66 voor jou?

D66 is de partij van gelijke kansen, degelijk bestuur en moeilijke vraagstukken. We zijn niet bang om beslissingen te nemen die ons schaden op de korte termijn, maar beter zijn op de lange termijn. In Vlaardingen proberen we met de gehele raad samen te werken om zo tot een nóg mooier Vlaardingen te komen, met kansen voor iedere inwoner!

Wat zijn drie zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Grote stappen zetten in het bouwen van woningen, zodat iedereen die in onze prachtige stad wil wonen, dat ook kan;
  • Betere kansen voor iedere jongere, ongeacht de situatie waarin je bent opgegroeid;
  • Vlaardingen kan een echte studentenstad worden, daarom zet ik mij in voor Vlaardingen mbo-stad.

Wat is je favoriete boek (en waarom?)

Als historicus hou ik van alle boeken over de geschiedenis. Op dit moment lees ik Wij Slaven van Suriname van Anton de Kom, een aanrader voor iedereen die een andere blik op het slavernijverleden wil lezen dan de vaak-gangbare!