Point of view

Meedoen met D66? Bepaal zelf wat jouw route is binnen onze partij. Landelijk, provinciaal of bij ons D66 Venray! Of je nu wilt meedenken over onze standpunten, campagne wilt voeren of met gelijkgestemden samen wilt komen in een interessegroep. Het kan allemaal.

Op 22 november zijn de landelijke verkiezingen in Nederland. Stem voor nieuwe energie in Nederland, stem D66. Een stem op D66 is een stem voor het klimaat, voor het onderwijs, voor Europa, voor de democratische rechtsstaat. Onze wens is dat het komende kabinet progressiever, genereuzer, opener en menselijker zal zijn. We doen het goed of we doen het niet.

In de afgelopen weken is veel te doen geweest rondom het voorstel om op verschillende plekken in Venray goede huisvesting voor ontheemden en andere groepen te realiseren. D66 Venray is voorstander van goede huisvesting voor ontheemden. Maar we vinden het ook belangrijk dat gekeken wordt naar mogelijkheden voor Venraynaren die met spoed een eigen dak boven hun hoofd nodig hebben. In het nu voorliggende voorstel is alle aandacht gericht op de locaties in Oirlo, Oostrum en Brabander.

Meedoen met D66 Venray? Bepaal zelf wat jouw route is binnen onze partij. Of je nu wilt meedenken over onze standpunten, campagne wilt voeren of met gelijkgestemden samen wilt komen in een interessegroep. Het kan allemaal.

D66 staat voor een leefbare groene provincie. Helaas gaat het slecht met de Nederlandse en ook Limburgse natuur. Er zijn grenzen aan de groei en de stikstofcrisis maakt pijnlijk duidelijk dat de natuur, samenleving en economie niet altijd in harmonie met elkaar zijn. D66 wil het stikstofprobleem oplossen en zorgen dat de Limburgse natuurgebieden en biodiversiteit weer in goede staat zijn. Kies groen, kies D66 Limburg op woensdag 15 maart 2023.

Op 15 maart vinden, naast Provinciale Staten, ook de verkiezingen voor het nieuwe bestuur van Waterschap Limburg plaats. Twee kansen op één dag om verandering te brengen in bestuurlijk Limburg. Stem lijst 2 WATER NATUURLIJK LIMBURG.

Weej wense alle preense, jeugd-, preense en prinsesse, urlie àdjudante, narre en alle bruudspare enne biëstig goeie vastelaovestied same!

?? ????????????????????? ?? ?????? ?? ???! ?? ???? ??? ? ??? ??????????, ????????? ??????????????? ?? ?????????????, ???? ??? ????? ??? ?? ??????????? ??? ???? ?????????? ?? ??? ?? ???????????? ????????? ???? ????.

D66 Venray is op zoek naar iemand die onze fractie bij haar werkzaamheden wil ondersteunen als fractieondersteuner. Je ondersteunt de fractie inhoudelijk, administratief en organisatorisch. Heb jij passie voor politiek en wil jij ons graag helpen? Lees dan verder!

Met trots presenteren en ondertekenden wij vandaag ons het samenwerkingsakkoord: “Bouwen aan vertrouwen”. Dit met samenwerkingspartners VVD Venray, VENRAY Lokaal en Samenwerking Venray.

De provincie Limburg gaat het Maaspark, het nieuwe natuurgebied tussen Ooijen en Wanssum, toch niet verkopen. Het beheer wordt nu openbaar aanbesteed, waarbij boeren uit de omgeving kunnen meedingen.

Een brede samenwerking tussen Venrayse partijen is niet haalbaar gebleken. Ondanks dat de zeven partijen het op inhoud goed eens leken te kunnen worden, hebben de gesprekken over de invulling van wethouders-posities de brede samenwerking de das om gedaan. SP Venray, GroenLinks Venray en PvdA Venray krijgen niet de garantie dat zij gezamenlijk een wethouder mogen leveren. Zij trekken zich daarom terug uit de onderhandelingen.

Met de voorlopige uitslag van afgelopen woensdag kunnen wij met trots zeggen dat wij komende raadsperiode weer met drie zetels kunnen deelnemen in de gemeenteraad. Zonder jullie stem waren wij hier nooit geweest. Wij gaan ons weer sterk maken voor een mooier, groener en socialer Venray.

Op 14, 15 en 16 maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen in gemeente Venray. Laat je stem horen en stem voor een echt lokaal Venray. Stem op D66 Venray.

Als D66 na de gemeenteraadsverkiezingen een wethouder mag leveren voor een nieuw College van B&W is Daan Janssen (31) hiervoor de kandidaat. Geboren en getogen Venraynaar Janssen is sinds 2014 fractievoorzitter voor D66 en tevens docent op het Raayland College. Mocht hij wethouder worden, maakt hij het schooljaar af. De huidige wethouder voor D66, Jan Jenneskens, is bereid om tot september zijn werk voort te zetten. Daarmee wordt tevens de bestuurlijke continuïteit van de gemeente gewaarborgd.

Met trots presenteren wij u het verkiezingsprogramma van D66 Venray voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Het is een programma geworden waarin onze ambities, doelen en wensen beschreven zijn, met de focus op Venray. Een gemeente waarin het leven voor alle inwoners gezond, betaalbaar, aangenaam en veilig moet zijn. Een Venray waar je kunt zijn wie je bent, je eigen weg kunt bewandelen en steun vindt als dat nodig is.

D66 Venray gaf afgelopen zaterdag op ludieke wijze het startschot voor haar campagne voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Jong en ouder, symboliserend voor de samenstelling van de lijst, kwamen om 11:30 uur bij het gemeentehuis bijeen om daar de ramen te wassen. Uitgerust met ladders, emmers en sponsjes voorzien van het D66-logo, ging men enthousiast aan de slag. Lijsttrekker Theo Zegers nam het heel serieus en klom als eerste naar boven om de ramen van de wethouder-kamer te wassen.

D66 Venray presenteert aan u de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022. Met deze mix van bekende en nieuwe gezichten vertrouwt D66 Venray er op veel mensen uit de gemeente Venray te kunnen aanspreken en hen na de verkiezingen goed te kunnen vertegenwoordigen. Voorzitter Felix Rippe: ‘’We zijn er trots op dat we in Venray een echt goede kandidatenlijst met veel talent en deskundigheid kunnen bieden.”

Toont 18 van 18