Kiezen voor de toekomst

Beeld: D66

D66 Provincie Utrecht is positief over de toekomst. Ons optimisme is een houding waarmee we naar de wereld om ons heen willen kijken. De toekomst vormgeven doet de politiek niet alleen, we willen samenwerken met gemeenten, bedrijven en inwoners.

Onze provincie is een populaire provincie om te wonen en werken. Dat zet die ruimte onder druk. Hoe gaan we daar slim mee om? We moeten vandaag aan de slag om de ruimte van morgen vorm te geven. Ruimte voor kinderen om op te groeien. Ruimte om zelf te kunnen wonen, werken, verplaatsen en recreëren. Ruimte om
dromen waar te maken.

D66 Provincie Utrecht is een optimistische fractie die wil luisteren
naar anderen. Wij willen de provincie dichter bij de inwoners brengen. De toekomst vormgeven doet de politiek niet alleen, we willen samenwerken met gemeenten, bedrijven en inwoners. Democratie maken we immers samen.

We hebben het lef om problemen aan te pakken. Taboes bestaan niet, we draaien nergens omheen. Van onderwijs tot de arbeidsmarkt, van starterswoning tot voorziening voor ouderen, van landschap tot zonneveld; we moeten doen wat nodig is. We kijken over grenzen heen. Niet alleen geografisch, maar ook inhoudelijk. Een samenwerkende provincie met een integrale aanpak.