Nieuwe coalitie van start

De fractie van D66 heeft bij de installatie van het nieuwe college van Gemeentebelangen, PvdA/GroenLinks en VVD zich positief uitgelaten dat er geen lang en gedetailleerd plan is. ‘De voorzichtigheid voor nieuwe plannen ondersteunen wij, de omstandigheden met de oorlog in de Oekraïne en de onzekere economische situatie vragen om rustig om te gaan met de gemeentelijke financiën’, zo zei fractievoorzitter Van Lookeren. Tegelijk zei hij dat er wel een risico wordt gelopen omdat de VVD zich in de afgelopen jaren niet veel voelde voor de aanpak van het klimaatprobleem. ‘Dat moet op z’n egeltjes: heel voorzichtig, en betaalbaar. Met dat betaalbaar doelt de VVD op de betaalbaarheid NU, de kosten voor later met de voortsnellende klimaatverandering worden door de liberale niet meegenomen.’ Tenslotte zei hij ‘positief uit te kijken naar samenwerking, zoals u van D66 gewend bent, en wensen de nieuwe wethouders en het hele college veel succes in de komende jaren bij het samen bouwen aan een mooi Noordenveld.’