Internationale Vrouwendag

Beeld: Vonecia Carswell on Unsplash

Internationale Vrouwendag

Vandaag is het Internationale Vrouwendag. Een dag waarop we stilstaan bij het feit dat de strijd voor gendergelijkheid nog lang niet gewonnen is. We denken aan de vele problemen die vrouwen nog steeds ondervinden simpelweg omdat ze vrouw zijn. Ondanks de vooruitgang die de afgelopen jaren is geboekt op het gebied van vrouwenrechten, zijn vrouwen nog steeds ondervertegenwoordigd in veel sectoren.

Onbeperkt leefbaar

Dit jaar staat de dag in het teken van ‘onbeperkt leefbaar’. Onbeperkt leefbaar betekent dat vrouwen op alle vlakken onbeperkt kunnen meedoen in onze samenleving. Het betekent dat vrouwen dezelfde kansen krijgen als mannen op het gebied van werk, onderwijs, politiek of anderzijds. D66 vindt het belangrijk dat we verschillende initiatieven ondersteunen die dit bewerkstelligen. Daarom bezocht kandidaat-Statenlid Lonneke Kranendonk samen met fractievoorzitter Lusanne Bouwmans het Roze Huis en de afdeling COC Nijmegen, om de initiatieven die zij opzetten te ondersteunen.

Samen naar kansengelijkheid

Alleen in een samenleving waar iedereen gelijk wordt behandeld kan kansengelijkheid een werkelijkheid worden. Samen kunnen we onbeperkt grenzen verleggen en zorgen we ervoor dat vrouwen volledig kunnen meedoen in onze samenleving. We zetten ons in voor een wereld waarin gendergelijkheid de norm is. Dat is het doel dat we nastreven. Niet alleen op Internationale vrouwendag, maar iedere dag weer.