Jos Zeelen nieuwe fractieassistent D66 Nieuwkoop!

Jos Zeelen is afgelopen donderdag (6 juni) benoemd en deze maandag (10 juni) beëdigd als nieuwe fractieassistent voor de fractie van D66 Nieuwkoop.

Over Jos

Jos Zeelen sluit zich aan bij de D66 fractie. Met zijn brede ervaringen in de uitvaartenzorg en zijn ervaringen als bibliothecaris komt er een persoon met een nieuwe achtergrond bij in de fractie. Sinds zijn vervroegd pensioen heeft Jos verschillende vrijwilligersfuncties opgepakt en een stap in de politiek is een nieuwe functie die hij op zich neemt.

Bij de fractie van D66 Nieuwkoop gaat Jos zich met name inzetten op het gebied van Zorg, Inclusiviteit en Klimaat. Komende maanden zal Jos zich inlezen op de verschillende politieke onderwerpen en na de zomer zal hij zich direct politiek gaan inzetten voor onze partij.

Reactie fractievoorzitter

Fractievoorzitter Jop van der Pijl is enthousiast over de komst van Jos: “Jos heb ik enkele jaren geleden ontmoet op een inloopbijeenkomst van de gemeente. Toen leek het mij al een ingelezen en energieke man. Sindsdien hebben wij contact gehouden en nu met zijn vervroegd pensioen heeft hij tijd om zich voor onze partij in te zetten. De gehele fractie wenst Jos een warm welkom toe en kijkt uit naar de samenwerking.”

Over de rol als fractieassistent

Lijkt de rol als fractieassistent jou ook wat? Als fractieassistent heb je de bevoegdheden van een raadslid, maar dan zonder zetel. Het grootste verschil is daarnaast dat je als fractieassitent niet mag stemmen. Je mag daarentegen wél deelnemen aan de politieke debatten en vragen stellen aan het college. Ook krijgen fractieassistenten toegang tot de geheime stukken van de gemeenteraad – zo kunnen ze echt goed helpen bij de voorbereiding van de stukken.

In de fractie van D66 Nieuwkoop zitten momenteel (moment van schrijven 10-6-2024) 5 fractieassistenten – Marit Kragtwijk, Lucas Rademaker, Jos Zeelen, Jeroen van Dijk en Andre Matera.