Gemeenteraad kiest voor rondweg rondom Ter Aar

Tijdens de besluitvormende raadsvergadering van donderdag 22 juni heeft de gemeenteraad haar voorkeur uitgesproken voor een rondweg rondom Ter Aar. Dit om de drukke Kerkwerk & de rotonde naast de brug te ontlasten én het nieuwe bouwplan Ter Aar Noord-Oost te ontsluiten.

Raadsbrede voorkeur voor rondweg

Alle partijen in de gemeenteraad konden instemmen met de wens om een nieuwe rondweg te creëren in Ter Aar. Volgens de D66 fractie is de rondweg, van de verschillende mogelijke scenario’s, de enige écht oplossing voor de drukte op de Kerkweg en rondom de brug.

Afbeelding betreft schets - Beeld: Verkeersstudie ontlasting Kerkweg gecombineerd met woningbouw in Ter Aar Noord Oost (2023-051)

Wens voor bomen en losliggend fietspad

De D66 fractie heeft het college wel meegegeven de wens te hebben voor bomen langs de nieuwe rondweg voor schaduw & een losliggend fietspad voor de verkeersveiligheid. De wethouder heeft toegezegd in de verdere ontwikkeling samen met inwoners en ondernemers verschillende tracés uit te werken. Deze komen vervolgens ter besluitvorming voor te liggen in de gemeenteraad.