D66 gaat van 1 naar 2 zetels in de raad

Gisterenavond is bekend gemaakt dat D66 Nieuwkoop 1 zetel wint in de gemeenteraad. We gaan nu van 1, naar 2.

Goede campagne

Lijsttrekker Jop van der Pijl blikt trots terug op de campagne. “We hebben een team gebouwd in een krap half jaar die het toch voor elkaar heeft gekregen ons zetelaantal te verdubbelen”.

In Alphens Nieuwsblad had Jop aangegeven te hopen op 4 zetels. Maar hij is niet getreurd en kijkt met optimisme naar de toekomst. “Toen wij gisterenavond het gemeentehuis in liepen. Waren wij met meer jongeren dan welke partij dan ook. We hebben de toekomst. Laten we er nu wat moois van maken”.

De fractie

Kandidaat Annette Pietersen (#2) gaat nu samen met lijsttrekker Jop van der Pijl (#1) de gemeenteraad in. Ze zijn momenteel druk bezig met het vinden en vormen van een fractie met fractieassistenten. “Dankzij de lokale positieve trends en de mooie campagne zie je dat veel nieuwe leden zijn aangehaakt. Nu moeten we iedereen nog binnenboord krijgen én houden”, vertelt Jop van der Pijl.

De doelstelling voor over 4 jaar

Jop laat er geen gras over groeien: We moeten nu 4 jaar keihard aan de bak met elkaar want oer 4 jaar wil ik opnieuw ons zetelaantal verdubbelen!