D66 Nieuwkoop lanceert kandidatenlijst: Meer D66’ers dan ooit tevoren

Met 24 kandidaten komt D66 Nieuwkoop met een langere kieslijst dan ooit. Volgens de partij komt dit niet alleen door de landelijke trend, maar ook door de aandacht die bestaat voor lokale uitdagingen. “Wij zijn in Nieuwkoop de enige progressieve partij. Met dit team staan wij klaar om onze handen uit de mouwen te steken. Zodat het Nieuwkoop van morgen nog mooier wordt dan het Nieuwkoop van vandaag”, vertelt lijsttrekker Jop van der Pijl.

Op de kandidatenlijst staan enkele oude bekenden. Fractievoorzitter Annette Pietersen staat op plaats 2. Fractieassistenten Marcel Touw en Arnold van der Lee staan op de plekken 3 en 4. Op 5 en 6 staan twee nieuwe namen: Daan Slooten en Louise Möllers gaan vanaf deze plekken proberen een raadszetel te bemachtigen. Daan Slooten heeft ervaring binnen de e-mobility branche en Louise Möllers is momenteel universitair rechtenstudent.

Jonge kandidaten

D66 Nieuwkoop gaat met veel jonge mensen de verkiezingen aan. Naast jonge lijsttrekker Jop van der Pijl zijn ook Daan Slooten (#5), Louise Möllers (#6), Jeroen Verduijn (#13), Marit Kragtwijk (#21), Roosmarijn Kuijf (#22) en Dirk Koeleman (#24) nog ver onder de 30 jaar.

“Veel beslissingen die vandaag worden gemaakt, hebben invloed op de jongere generaties. Dit terwijl het vaak die generatie is die aan tafel ontbreekt”, vertelt 19-jarige kandidaat Marit Kragtwijk uit Zevenhoven. Lijsttrekker Jop van der Pijl is het met Marit eens: “De uitdagingen van vandaag vragen een aanpak waarbij solidariteit tussen generaties nodig is. Denk hierbij aan het tekort aan woningen, stijgende zorgkosten en de klimaatcrisis. We moeten dit samen doen, jong en oud”.

Marit Kragtwijk (#21)

Expertise

Op de kandidatenlijst wordt vooral gekozen voor mensen met relevante expertise. Zo bestrijdt Jord Koppejan (#7) de georganiseerde misdaad bij de politie en is Andre Matera (#9) directeur bij een medische uitgeverij. Sanne van der Meij (#8), Jeroen Verduijn (#13) en Marina Wijfje (#20) werken in het lokale onderwijs. Michiel Steltman (#12), Jeroen van Dijk (#15) en Jan Paul Dekker (#17) hebben brede kennis op het gebied van de digitale overheid.

“Met een fris, groot, deskundig en enthousiast team gaan wij de verkiezingen aan. De race is nog niet gelopen. We moeten nu met elkaar het verschil gaan maken. Wij zijn als enige progressieve en groene partij in Nieuwkoop dé partij die verder kijkt dan morgen”, aldus de lijsttrekker.

“De race is nog niet gelopen. We moeten nu met elkaar het verschil gaan maken”

Jop van der Pijl (#1)

Beeld: D66 Nieuwkoop