Begin zo snel als mogelijk met bouw op Vlinderlocatie Ter Aar

D66 Nieuwkoop heeft in een motie opgeroepen het college te vragen zo snel als mogelijk te beginnen met het realiseren van zoveel mogelijk woningbouw op de Vlinderlocatie, dit met respect voor de doelen voor het centrum van Ter Aar

Aanleiding motie

De aanleiding voor de motie had volgens de D66 fractie alles te maken met het amendement die tegelijkertijd werd voorgesteld door de coalitiepartijen (SBN, VVD & CDA). In dit amendement werd voorgesteld om in een gedeelte van het centrum opnieuw te gaan participeren in de verdere uitwerking van het plan. Volgens de D66 fractie moet dit er vooral niet voor gaan zorgen dat de bouwplannen op de Vlinderlocatie stil komen te liggen. Er is volgens de fractie weinig discussie in het dorp rond de plannen op deze locatie, dus “waarom wachten?”

Vervolg

Het college heeft aangegeven 1 – 2 jaar bezig te zullen zijn met de verdere invulling van de plannen. Daarna zal het plan terug komen bij de gemeenteraad waar opnieuw een besluit zal worden genomen.

Stemming

De motie ‘Ga bouwen op de Vlinderlocatie’ is aangenomen met de stemmen voor van CDA (4), SBN (4) & D66 (2). De fracties van de VVD (5), Natuurlijk Nieuwkoop (3) en SGP-ChristenUnie (1) stemde tegen.