Raúl Klunder

Beeld: Anja Hagedoorn

Raúl was raadslid en is nu lid van de steunfractie. Met zijn kennis en expertise op het gebied van jeugdzorg en duurzaamheid levert hij actief een bijdrage aan deze belangrijke onderwerpen.

• 31 jaar
  • Hoogeveen
  • Meppel
  • Hij/hem

Ruim twee jaar geleden zijn mijn vriendin en ik in Meppel komen wonen. Wij kennen Meppel al wel langer, met name vanwege de evenementen die hier jaarlijks worden georganiseerd. Maar ook vanwege de gezellige terrasjes, de bijzondere kleine winkeltjes en zeker ook vanwege de fijne sfeer die hier heerst, waar je ook bent in Meppel. Niet alleen in de stad Meppel voelen wij ons thuis, ook wanneer wij wandelen of fietsen in de omliggende gebieden herkennen wij dit gevoel.

Om ervoor te zorgen dat onze, maar ook volgende generaties net als wij kunnen genieten van al het moois dat de gemeente Meppel te bieden heeft, wil ik daar graag een bijdrage aan leveren. En hoe kan dit beter dan in de lokale politiek. Dat is volgens mij de plek waar je het leven van de inwoners iedere dag een beetje mooier kunt maken en dat is dan ook waar ik mij de komende jaren voor wil inzetten.

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

Het klinkt cliché, en dat is het misschien ook wel, maar eigenlijk alle gebieden in onze gemeente. We hebben teveel moois om op te noemen en om trots op te zijn: de binnenstad, het water, de geschiedenis die op veel plekken terug is te zien, het station, de natuur, de buitengebieden. Iedere plek heeft zijn eigen identiteit, en zijn eigen unieke karakter.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

Er gaat oprecht al veel goed in de gemeente Meppel, maar er zijn ook zeker mogelijkheden tot verbetering. Als eerste noem ik de zichtbaarheid van de lokale politiek. Ik vind dat wij als gemeenteraad toegankelijker moeten zijn voor onze inwoners. Dat kan bijvoorbeeld door vaker gesprekken te voeren met inwoners, vergaderingen houden op locatie en door oprecht te laten zien dat wij het beste voorhebben met onze inwoners.

Daarnaast denk ik dat wij vaker de krachten moeten bundelen. Er zijn enorm veel mooie initiatieven in onze gemeente, die vaak apart van elkaar bestaan. Hoe mooi zou het zijn als deze initiatieven elkaar vaker weten te vinden om het beste uit elkaar te halen?

Als laatste noem ik de kracht van eenvoud. Vaak wordt er gedacht in grote, complexe projecten terwijl er ook eenvoudigere, makkelijker te realiseren oplossingen beschikbaar zijn. Neem nou duurzaamheid: er wordt al snel gepraat over grote wind- en zonneparken, terwijl er nog niet is gekeken naar bijvoorbeeld het ondersteunen van inwoners bij het verduurzamen van hun huis. Ik zou het mooi vinden als hier meer aandacht voor komt.

Wat betekent D66 voor jou?

Voor mij betekent D66: met elkaar het leven iedere dag een beetje mooier maken.